داتیس‌ خودرو

سرانجام پس از 17ماه کش و قوس بر سر اعطای نمایندگی ارائه خدمات پس از فروش محصولات ولوو به نماینده هیکو اسپورتیو آلمان، ‌وزارت صمت بر مجوز فعالیت شرکت داتیس‌خودرو مهر تایید زد.

 به گزارش «اخبار خودرو» ، داتیس‌خودرو که سال گذشته در نمایشگاه خودرو تهران اقدام به رونمایی از لوکس‌ترین سدان ولوو یعنی  S90 کرده بود، سرانجام به‌عنوان نماینده ولوو از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجوز فعالیت گرفت. 

با وجود تنش‌های ایجادشده بر سر تعیین نماینده این خودروساز سوئدی در ایران، شرکت داتیس‌خودرو بر پایه دریافت نمایندگی از تنها شریک تجاری ولوو در آلمان، به ارائه خدمات پس از فروش استاندارد برای خودروهای موجود در بازار ایران پرداخت تا درنهایت به‌عنوان نماینده هیکو اسپورتیو در ایران به رسمیت شناخته شود. این در شرایطی است که مدیرعامل شرکت داتیس‌خودرو در مصاحبه‌ای عنوان کرد برای واردات خودروهای هیکو قرارداد انحصاری با این شرکت امضا شده است تا شائبه‌های غیرقانونی بودن این شرکت را از خود دور کند. 
درنهایت مدیران داتیس‌خودرو، سخن از قراردادهای فروش انحصاری خودرو در خاورمیانه را به میان آوردند که این موضوع در قرارداد مشترک این شرکت ایرانی با هیکو اسپورتیو آلمان صدق می‌کند. اما آنچه باعث شد سرانجام مسئولان وزارت صمت به فعالیت‌های داتیس‌خودرو رسمیت ببخشند، ارائه خدمات پس از فروش استاندارد و مورد تایید ISQI توسط این شرکت بود. 
به‌نحوی‌که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران،‌ داتیس‌خودرو را به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش برای 8مدل از سواری‌های ولوو تایید کرد؛ تاییدیه‌ای که در 13خردادماه امسال به تایید اداره کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز رسید و امیرحسین قناتی، مدیرکل این دفتر، در نامه‌ای به رئیس مرکز اصناف و بازرگانان، برای شرکت داتیس‌خودرو درخواست صدور لوح نمایندگی کرد. 
نامه‌ای که درست در بحبوحه توقف اعطای نمایندگی‌های جدید و حتی تمدید نمایندگی‌های قدیمی توسط مرکز امور اصناف و بازرگانان صادر شد تا درنهایت بر اساس قوانین موجود شرکت داتیس‌خودرو با اتکا به تایید مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، به‌عنوان تنها نماینده رسمی هیکواسپورتیو آلمان شناخته شود. البته علت آن‌هم توقف صدور مجوزها توسط مرکز امور اصناف و بازرگانان بود و از این پس شرکت داتیس‌خودرو به‌دلیل دارا بودن شرایط نمایندگی به‌عنوان نماینده فروش و ارائه خدمات پس از فروش این برند سوئدی شناخته خواهد شد.
پس از  تایید داتیس‌خودرو به‌عنوان نماینده انحصاری واردات و ارائه خدمات پس از فروش هیکو و شروع بررسی‌ها برای صدور مجوزهای محیط‌زیست و سازمان ملی استاندارد، ‌شروع واردات خودروهای ولوو با قیمت کمتر از 40هزاردلار در دستور کار این شرکت قرار گرفت تا بعد از برداشته شدن ممنوعیت واردات خودرو به کشور، شاهد حضور دوباره این برند لوکس سوئدی، آن‌هم با ظاهر و باطن‌ سفارشی‌شده در ایران باشیم. البته باید گفت این شرکت با هدف ایجاد شغل، حجم گسترده‌ای از فعالیت خود را  به اشتغال جوانان ایرانی اختصاص داده است. هیکواسپورتیو شریک تجاری برند ولوو  محسوب می‌شود که علاوه‌بر تیونینگ محصولات ولوو، خود نیز صاحب شماره شناسایی و شاسی اختصاصی است و اقدام به تولید صفر تا صد خودرو می‌کند. 
داتیس‌خودرو حالا توانسته است با اخذ نمایندگی از این برند مشهور از کشور آلمان به‌عنوان شرکتی که خدمات پس از فروش محصولات ولوو را در اختیار دارد، به رسمیت شناخته شود و با باز شدن مجدد سامانه ثبت‌سفارش می‌توان این امید را داشت که شاهد حضور مدل‌های جدید محصولات ولوو توسط داتیس‌خودرو در کشور باشیم. در حال حاضر نیز داتیس‌خودرو با راه‌اندازی کلینیک تخصصی محصولات ولوو در تهران خدمات صفر تا صدی را با بالاترین تکنولوژی‌های ولوو در کشور به مشتریان ارائه می‌دهد و به‌زودی با گسترش شبکه نمایندگی‌های خود در کشور به ولووسواران خدمات پس از فروش ارائه خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    3 0
    نوش دارو پس از مرگ سهراب
  • H IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    1 0
    فعلا داتیس بیاد بدهی مردم بیچاررو بده که هرکدومو چندساله اسیرکرده،نمونش بنده که خداوکیلی نزدیک دوساله بیچارم کردن.نه ماشین میدن نه پولو،فقط دروغ،آقایان صاحب مملکت به داد مردم برسیدو نه بفکر پولدارها و ...
  • مهرداد GR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    2 0
    خدا به داد خریدارها ی این شرکت برسه! این شرکت عملا یه شرکت ورشکسته است‌که با پول پیشفروشهای خودروهایی که هیچ موقع تحویل نمیده سر پا مونده... توی قرارداد اش مینویسه در صورت انصراف ۳۰ روز کاری پول تون رو پس میده ولی به شخصه برای خودم ۹ ماه طول کشید...
    • حامد IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
      0 1
      یعنی پولتونو گرفتید؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =