نشست خبری رامک خودرو

گروه صنعتی رامک‌خودرو بعدازظهر روز گذشته در نشست خبری خود برای نخستین‌بار در حضور اصحاب رسانه، از احداث کارخانه تولید محصولات برند کره‌ای در ایران خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو» ، این جلسه که با حضور مدیران ارشد تمام‌ شرکت‌های زیرمجموعه این گروه صنعتی تشکیل شد، فرصتی را مهیا کرد تا فضایی پیرامون پرسش و پاسخ خبرنگاران و مدیران ارشد این شرکت ایجاد شود. در همین راستا علاوه‌بر اعلام برنامه‌های آتی گروه صنعتی رامک‌خودرو، شفاف‌سازی درخصوص فعالیت چندماه اخیر این شرکت نیز صورت گرفت.


‌علی عزیزی، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت رامک‌خودرو در این نشست اعلام کرد، این شرکت از ابتدای فعالیت خود با هدف بازرگانی، پا به عرصه رقابت نگذاشته و از همان ابتدا فعالیت خود را بر مبنای تولید خودرو در کشور بنا نهاده است.

وی در ادامه افزود: این شرکت اولین‌بار در سال‌91 با خرید کارخانه‌ای نزدیک قزوین اقدام به تولید خودروی تجاری و همچنین در بخشی از این فضای ۹۰ هزارمتری اقدام به راه اندازی خط تریم کوراندو نمود و جواز تاسیس این خط برای ظرفیت ۵۰ هزار دستگاه در سال را اخذ کرد.حال رامک خودرو پس از ۸ سال فعالیت و جهت گسترش فضای تولید خود در منطقه صنعتی ساوه اقدام به تاسیس و اضافه کردن بخش جدیدی جهت گسترش فضای تولیدی خود کرده است.  

همچنین شرکت نورا موتور از شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنعتی رامک خودرو در فضای ۱۷ هکتاری خود در ساوه در حال حاضر سوله ای حدود ۹ هزارمتر جهت تولید تیوولی تجهیز کرده که در ابتدا ظرفیت ده هزار دستگاه در سال را پیش بینی کرده است.

فعلا جهت رنگ از ظرفیت خالی، کارخانه‌های دیگر در کشور استفاده می‌شودولی با اضافه شدن واحد رنگ طی سه سال آتی ظرفیت تولید به 30 هزار دستگاه در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است ظرفیت تولید این کارخانه در سال‌های ابتدایی 10هزار دستگاه تخمین زده شده است. همچنین از سال سوم به بعد، خط رنگ نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد. با این وجود در سال‌های ابتدایی، وظیفه رنگ‌آمیزی قطعات بدنه به یکی از خودروسازان بزرگ کشور محول خواهد شد.


جواد آدینه، رئیس هیات‌مدیره شرکت نورا موتور پارس درخصوص برنامه‌های این شرکت گفت: از اواخر مهرماه خط تولید این شرکت آماده فعالیت خواهد شد و از آذر و دی، تولید آزمایشی نخستین محصول این برند یعنی تیوولی آغاز خواهد شد.

همچنین نخستین سری از تیوولی مونتاژ داخل از اسفندماه سال جاری راهی بازار می‌شود. بر همین اساس در گام نخست اشتغال‌زایی برای 400 تا 450 نفر نیروی انسانی به‌طور مستقیم صورت می‌گیرد که با توسعه و تولید دو محصول دیگر این برند، این میزان اشتغالزایی به 1000 نفر اشتغال مستقیم و 3 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ارتقا پیدا خواهد کرد.


در ادامه این نشست و پیرو سوال در مورد مبحث ارز، مدیران گروه صنعتی رامک خودرو اعلام کرد تخصیص ارز جهت واردات خودرو بر اساس دستورالعمل های اعلامی دولت محترم بوده که گزارش تمامی ثبت سفارش‌ها و ارزهای تخصیصی، تعداد خودروهای خریداری شده، زمان رسیدن خودروها و لیست مشتریان به سازمان حمایت از مصرف کننده اعلام شده است.


همچنین مدیرعامل این شرکت در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای خودرو» مبنی‌بر عدم تحویل خودروهای رکستون G4 که قرار بود اردیبهشت‌ماه به مشتریان تحویل داده شوند، گفت: نخستین محموله از این خودرو از یکی از گمرکات جنوب کشور وارد شده است که امیدواریم پس از ترخیص بر اساس  شرایط اعلامی به سازمان حمایت از مصرف کننده تحویل شود. 


در ادامه مدیرعامل رامک خودرو اظهار کرد با توجه به شرایط فعلی، قیمت درنظر گرفته‌شده برای تیوولی تولید داخل 35درصد ارزان‌تر از نمونه وارداتی خواهد بود. همین موضوع می‌تواند جذابیت‌های این کراس‌اوور کره‌ای را در بازار دوچندان کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوان ناکام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    5 0
    وقتی تحویل 150 روزه در شرایط عادی میشد 14 ماهه،مونتاژ در این شرایط تحریمی میشه 24 ماهه،شک نکنید.
  • علی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    1 0
    یک خودرو تیوولی مدل الیت با شرایط تحویلی 120 روز کاری یک سال پیش ثبت نام نمودم. در حال حاضر بعد از گذشت ماه ها تاخیر و شرایط بوجود آمده کنونی بعد از مراجعات فراوان نماینده فروش پیشنهاد انصراف یا انتظار برای تولید خودروی مونتاژی را نمودند. لازم به ذکر است در زمان عقد قرارداد صحبت و بندی از خودروی مونتاژی نبوده و ثانیا در صورت صداقت راه اندازی و انجام پروسه های مربوطه کار زمانبری خواهد بود. با توجه به گزارشات ارائه شده در رابطه با ارزهای دریافتی شرکت رامک در شرایط کنونی ارز که مبلغی بالغ بر 9 میلیون یورو بوده شرکت هیچ تعهدی رو نسبت به ثبت نام کنندگان یک سال پیش خود ندارد. لازم به ذکر است که این میزان ارز دریافتی توسط شرکت بعد از شرایط ارزی ایجاد شده می باشد و مصلما شرکت ارز قابل توجهی در شرایط عادی ارزی دریافت نمودند. شرکت مذکور بر اساس ثبت نام خریداران، ارز دولتی دریافت نموده و در حال حاضر پیشنهاد ارائه شده توسط شرکت انصراف و دریافت پول می باشد. آیا با مبلغ ثبت نامی سال گذشته امکان خرید خودرو معادل وجود دارد؟ چرا شرکت به واسطه عدم واردات خودرو ارز دریافت نموده است؟ شرکت مبلغ ارز دریافتی بعد از اتفاقات ارزی اخیر را برای واردات خودرویی که سال پیش ثبت نام صورت گرفته بیان می کند؟ این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟)همچنین با توجه به متوقف کردن ثبت سفارش خودرو از تیر تا دی ماه 1396 توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، چرا شرکت مذکور مبادرت به ثبت نام قراداد های جدید نموده و چرا این موضوع رو بعد از پیگیری های مکرر در جهت تحویل خودرو از سوی شرکت به عنوان دلیل تاخیر ذکر شد. همچنین با توجه به دریافت مبلغ و امکان ثبت سفارش بعد از دی ماه، چرا شرکت اقدام به ثبت سفارش نکرده است؟ در صورت ثبت سفارش، زمان تحویل خودرو بعد از ثبت سفارش، چقدر زمان نیاز دارد که شرکت قادر به تحویل خودرو تاکنون نبوده است؟ آیا 6 ماه زمان کافی برای واردات خودرو نمی باشد؟ مشتری مداری یعنی در صورت بروز مشکل بواسطه سوء مدیریت، سهل انگاری، عدم مسئولیت پذیری پیشنهاد هدیه 8 میلیونی برای خریدخودوری مونتاژ داخلی که قیمتش مشخص نیست!!!!!!
  • علی IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
    0 0
    اسفند ماه 97 رسید ولی خبری از محصولات شرکت نگردید . مسئولین شرکت ... و هیچ خبری از تحویل در آینده نیز نخواهد شد .
  • مرتضی احمدی IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    0 0
    شرکت رامک خودرو فقط به فکر منافع خودش
  • طیبی IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    0 0
    مونتاژ خودرو در داخل کشور جهت وقت گذراندن است . بدلیل اینکه قرار بود تاکنون محصول داشته باشند ولی خبری نیست . ترخیص خودرو در گمرک متوقف است ولی ورود قطعات که مشکلی ندارد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =