کد خبر: 220528
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

تویوتا همچنین با خرید 5.89 درصد از سهام ایسوزو موافقت کرد. هم‌اکنون این دو شرکت می‌خواهند راهشان را از یکدیگر جدا کنند و تویوتا کل سهام خود در ایسوزو را به‌زودی خواهد فروخت. 

به گزارش «اخبار خودرو»،  تویوتا و ایسوزو در نوامبر سال 2006 توافقنامه‌ اساسی امضا کردند که بر توسعه و ساخت پیشرانه‌های دیزلی تمرکز داشت. تویوتا همچنین با خرید 5.89 درصد از سهام ایسوزو موافقت کرد. هم‌اکنون این دو شرکت می‌خواهند راهشان را از یکدیگر جدا کنند و تویوتا کل سهام خود در ایسوزو را به‌زودی خواهد فروخت. 
به‌رغم این جدایی، هر دو کمپانی می‌گویند به‌دنبال حفظ رابطه قوی خود از طریق پروژه‌های آینده‌ای هستند که به تکنولوژی‌های پایه مرتبط است. تویوتا و ایسوزو همچنین احتمال همکاری با یکدیگر در سال‌های آینده را رد نکرده‌اند. همه‌گیر شدن خودروهای الکتریکی باعث شده است پروژه دیزلی دو شرکت به پایان راه خود برسد و تویوتا بر توسعه نسل بعدی تکنولوژی خودروهای تجاری با شرکت هینوموتورز تمرکز کرده است. این شرکت قبلا با بخش خودروهای تجاری فولکس‌واگن به‌منظور توسعه قوای محرکه الکتریکی و تکنولوژی‌های خودران همکاری کرده است. هر دو شرکت گفته‌اند صنعت خودرو در حال روبه‌رو شدن با تغییرات اساسی بوده اما به تلاش‌های خود برای بهبود رقابت‌پذیری در بازار خودروهای تجاری و مسافری ادامه خواهند داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =