کد خبر: 220572
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱

در گذشته هر زمان می‌خواستند انگی به ترانزیت‌کاران بزنند، قاچاق را مطرح می‌کردند. اما الان به‌جایی رسیدیم که این اتهام برداشته‌شده و در صحبت‌های مقامات عالی‌رتبه کشور حداقل چندجمله‌ای راجع به حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت گفته می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،   محمود امتی، نایب‌رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی به تشریح دیپلماسی حمل‌ونقل در منطقه پرداخت. وی بابیان اینکه فضا نسبت به اهمیت ترانزیت در وزارت راه و شهرسازی تغییر کرده است، گفت: «در گذشته هر زمان می‌خواستند انگی به ترانزیت‌کاران بزنند، قاچاق را مطرح می‌کردند. اما الان به‌جایی رسیدیم که این اتهام برداشته‌شده و در صحبت‌های مقامات عالی‌رتبه کشور حداقل چندجمله‌ای راجع به حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت گفته می‌شود.»
امتی با بیان اینکه تلاش‌های ارزنده‌ای تاکنون صورت گرفته است، گفت: «تشکیل کارگروه لجستیک که شناسایی و پیگیری موضوعات و مشکلات ترانزیت با رویکرد علمی و بنیادی را توسط وزارت راه و شهرسازی در پی داشته و نتیجه آن تشکیل شورای عالی ترابری بود قدم بسیار بزرگی است.» او این را هم گفت که ترانزیت در ایران هنوز یک رهبری واحد و متولی خاص ندارد، تا بتواند در سطح ملی بین حدود 20 نهاد و سازمان مرتبط یک‌رویه منسجم و متحد را اجرا کند. وی اضافه کرد: «متاسفانه در چارچوب دیپلماسی ما، بحث ترانزیت و حمل‌ونقل که زیربنای محور رشد اقتصادی هر کشور است، بسیار ضعیف است.» امتی ادامه داد: «برای کشوری مثل ترکیه موضوع حمل‌ونقل چنان اهمیت دارد که با سرمایه‌گذاری حدود 3.5میلیارد دلاری در بخش ناوگان, رئیس‌جمهور و دو تن از معاونانش و یک نفر از وزارت راه در ترکیب هیات‌مدیره انجمن حمل‌ونقل حضور دارند و سالی یک‌بار در مجمع عمومی حاضر می‌شوند. نتیجه آن‌هم این شده که ترکیه در صدور کارنه‌تیر رتبه اول دنیا را دارد و بیش از 160هزاردستگاه کامیون در ترانزیت فعالیت می‌کند و سهم زیادی از GDP این کشور به حمل‌ونقل مربوط می‌شود.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =