هاوال H9

هاوال یکی از برندهای باکیفیت چینی است که عرضه آن از چند سال پیش به کشور آغاز شد. اما متاسفانه به این برند اجازه فعالیت توسط نخستین متولی یعنی شرکت عظیم‏ خودرو داده نشد و این شرکت تنها توانست تعداد محدودی از مدل‏های هاوال را به‏ صورت وارداتی به بازار عرضه کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،  پس از توقف فعالیت عظیم‌خودرو در زمینه برند هاوال سرانجام بهمن‏ موتور که سال‏هاست به‏ صورت مولتی‏ برند در زمینه تولید خودرو فعالیت می ‏کند، سراغ این برند شکست‌خورده رفت و با احیای آن توانست وارد عرصه رقابت در زمینه کراس ‏اوورهای چینی شود. سال گذشته نمایشگاه خودرو تهران میزبان سه مدل از محصولات هاوال بود که توسط بهمن‎‏موتور به نمایش عموم درآمده بودند. 

همین موضوع نیز سبب شد فعالیت بهمن ‏موتور و هاوال چین به‏ صورت رسمی اعلام شود. اما طبق برنامه ‏های اعلام‌شده از سوی این شرکت، هاوال H2 اولین محصولی بود که به‏ صورت مونتاژ داخل به بازار عرضه شد. همچنین قرار بود H6 دومین مدل از این برند باشد که روی خط تولید بهمن‏ موتور می‏ رود، اما باتوجه به شرایط و ممنوعیت واردات خودرو و قطعات منفصله خودرو به کشور، در حال حاضر عرضه این خودرو در هاله‏ ای از ابهام قرار گرفته است.

همچنین هاوال H9 که یک شاسی‏ بلند فول‏ سایز است، سومین مدل از این برند به‌حساب می‌آید که عرضه آن به ‏صورت CBU اعلام ‏شده بود. بر همین اساس تعداد محدودی از این خودرو پیش از اعلام ممنوعیت واردات خودرو، ثبت‌سفارش و خریداری شدند و به گمرکات جنوب کشور رسیدند. طبق قوانین حاکم، خودروهایی که پیش از اعلام ممنوعیت واردات خودرو ثبت‌سفارش شده باشند و در گمرکات کشور موجود باشند، می‏ توانند با پرداخت عوارض گمرکی و هزینه‏ های مربوطه از گمرک ترخیص شوند.

اما مدتی است تعداد محدودی هاوال H9 با پلاک گذرموقت در خیابان‏های شهر تهران رویت شده ‏اند که نشان از گذراندن مراحل آزمایش فنی و تست ‏های همولوگیشن این خودرو برای دریافت مجوز پلاک ملی دارد. بدیهی است ‌پس از ترخیص محموله H9 از گمرک، این خودروها به نمایندگی‏ ها ارسال و عرضه آن‌ها به بازار آغاز شود. اما نکته قابل ‏توجهی که در این میان حائز اهمیت است، تردد هاوال H9های پلاک ملی در سطح کشور است که همین موضوع ممکن است برای علاقه‏ مندان به این برند ابهاماتی را ایجاد کرده باشد. گفتنی است تعداد محدودی از این خودروها در گذشته توسط عظیم‏ خودرو به کشور وارد شده و پلاک ملی دریافت کرده ‏اند که هم‏اکنون در حال تردد هستند

بر همین اساس حمیدرضا علیزاده، معاونت فروش شرکت بهمن‏ موتور در گفت‏وگو با «دنیای‏ خودرو» عنوان کرد این شرکت هیچ‏ گونه خدماتی به خودروهای هاوال عرضه ‏شده توسط شرکت‏های دیگر ارائه نخواهد کرد و تنها خودروهایی که توسط بهمن‏ موتور تولید یا واردشده باشند، می‏توانند از خدمات پس از فروش و گارانتی بهره‏ مند شوند.

حال باید دید سرنوشت هاوال‏های وارداتی که اکنون نیازمند دریافت خدمات دوره ‏ای هستند، چه خواهد شد، زیرا بهمن ‏موتور نیز به این دسته از خودروها خدماتی ارائه نخواهد کرد.

گفتنی است هاوال H9 دارای پیشرانه چهار سیلندر دولیتری مجهز به توربوشارژر بوده که قادر است نیرویی معادل 240 اسب ‏بخار و حداکثر گشتاور 360 نیوتون‏ متر را تولید کند. این نیرو به کمک جعبه‏ دنده 8‌سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می‏ شود و همین موضوع سبب شده است توانایی و عملکرد خوبی داشته باشد. از نقاط قوت H9 می‏توان به متریال و مواد اولیه باکیفیت و مرغوب اشاره کرد که سبب شده است فضای درون کابین مانند یک خودرو لوکس با امکانات رفاهی فراوان باشد.  

ازجمله امکانات رفاهی این خودرو باید به مواردی از قبیل 6 ایربگ (جلو، جانبی و پرده ‏ای)، سیستم تهویه مطبوع خودکار سه‌کاناله، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، صفحه کیلومتر تمام‌دیجیتال، کامپیوتر سفری 7اینچی، دوربین 360‌درجه، فرمان با کنترل‏ کننده‏ های مختلف، تعویض دنده از پشت فرمان و سیستم باز شدن خودکار درها بعد از تصادف اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =