کد خبر: 220757
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

سیاست‌های جدید اعمال شده در این بخش را دلیلی بر کاهش ۸۰درصدی تولید خودرو از شهریورماه سال‌جاری خوانده که باعث بیکارشدن تعداد قابل‌توجهی از کارگران و نیروی انسانی فعال در این بخش خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، انجمن خودروسازان طی نامه‌ای با گلایه از بی‌توجهی وزارت صنعت، معدن و تجارت به اوضاع بحرانی صنعت خودرو با اشاره به برگزاری دو جلسه با محمد شریعتمداری، وزیر صمت و منصور معظمی، معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سیاست‌های جدید اعمال شده در این بخش را دلیلی بر کاهش ۸۰درصدی تولید خودرو از شهریورماه سال‌جاری خوانده که باعث بیکارشدن تعداد قابل‌توجهی از کارگران و نیروی انسانی فعال در این بخش خواهد شد. به این ترتیب نسبت‌به این شرایط هشدار جدی داده شده است. انجمن خودروسازان در این نامه خطاب به محمد شریعتمداری، از وی خواستار برگزاری جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی و هر نهاد یا شخصی که متولی قیمت‌گذاری خودرو در کشور است، شده‌اند تا تصمیم نهایی درمورد ادامه روند تولید با این شرایط یا ادامه آن اتخاذ شود. در این نامه که به امضای روسای انجمن خودروسازان و قطعه‌سازان رسیده است، تصمیم اخیر بانک مرکزی، ضدتولید عنوان شده و اعلام شده است: «عدم تامین فوری ارز و مواداولیه داخلی موردنیاز قطعه‌سازان و خودروسازان، عدم افزایش قطعی قیمت‌های خودرو و قطعات متناسب با افزایش چند ده درصدی قیمت ارز و مواداولیه داخلی و لغو‌نشدن تصمیم اخذ مابه‌التفاوت از کالاهای موجود در گمرک، دلایل ضدتولید بودن سیاست‌های اخیر بانک مرکزی است.» عدم تامین فوری ارز و مواداولیه داخلی موردنیاز قطعه‌سازان و خودروسازان، عدم افزایش قطعی قیمت‌های خودرو و قطعات متناسب با افزایش چند ده درصدی قیمت ارز و مواد اولیه داخلی، از جمله مشکلاتی است که انجمن خودروسازان طی نامه خود بر آن تاکید کرده است. 

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
    0 3
    بیکار می شوند که بیکار می شوندت و تولید هم کاهش پیدا می کند برای ما که چه فایده ما تا حال نتوانستیم از نمایندگیها خرید کنیم هروقت مراجعه کردیم گفتند تمام شده یا سایت بسته است ما مجبورا از بازار از آدلالان ... خریدمی کنیم حالا به چه کم مشود ولی خواست ما کم شدن نیست بلکه ...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =