کد خبر: 220822
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

روز گذشته و در جریان دادوستدهای گروه خودرویی اکثر نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی روز خوبی را پشت سرگذاشتند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، پارس‎خودرو، زامیاد، سرمایه‎گذاری رنا، گروه بهمن، فنرسازی زر و رینگ‎سازی مشهد مثبت شدند .

به گزارش «اخبار خودرو​»، روز گذشته و در جریان دادوستدهای گروه خودرویی اکثر نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی روز خوبی را پشت سرگذاشتند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، پارس‎خودرو، زامیاد، سرمایه‎گذاری رنا، گروه بهمن، فنرسازی زر و رینگ‎سازی مشهد مثبت شدند و در مقابل نمادهای سایپا آذین، الکتریک‎خودرو شرق، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، صنایع ریخته‎گری ایران و بهمن دیزل نیز روند منفی را طی کردند. همچنین دیروز طی 13هزارو902 نوبت معاملاتی، 196میلیون‌و838هزار سهم به ارزش 20میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این گروه بالغ بر 13هزارو581میلیاردتومان شد. در حالی که نماد شرکت ایران‎خودرو به علت برگزاری مجمع، درحال‎حاضر بسته است.

  رشد قیمت‌ سهم‌ها با شیب تند
روز گذشته قیمت‌ سهم‌ها در بورس اوراق بهادار تهران با شیب تندی رشد کرد و به‌دنبال آن شاخص‌کل بازار از ابتدای باز شدن معاملات با رشد فزاینده‌ای روبه‎رو شد. درنهایت شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه با افزایش 2818واحدی به رقم 134هزارو354واحد رسید. همچنین ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش‌از 582میلیارد و 875میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی‌از دست‌به‌دست شدن بیش‌از یک‎میلیارد‌و855میلیون سهم و اوراق مالی قابل‌معامله طی 117هزارو569 نوبت دادوستد بود.

  دوره صعود بازار سرمایه آغاز شده است
کارشناسان معتقدند نقدینگی و پول‎های جدیدی وارد بازار سهام شده است و ورود سرمایه‎های جدید به بازار می‎تواند رشد و رونق این بازار را پایدارتر کند. این در حالی است که بازارهای کالایی مثل سکه، ارز، خودرو و مسکن از این به بعد با نوسان جدی روبه‌رو نمی‎شوند و تا حدودی به مرحله اشباع و حتی اصلاح رسیده‎اند. اما به‌نظر می‎رسد از این به بعد نوبت بازار سرمایه بوده و دوره صعود این بازار آغاز شده است. همچنین می‎توان پیش‎بینی کرد روند حرکت با ثبات و صعودی در بازار سرمایه با نگاه میان‎مدت و بلندمدت ادامه خواهد داشت که می‎تواند سود و بازدهی منطقی را برای سرمایه‎گذارانش داشته باشد.

  تازه‏واردها با خرید سهام صندوق‎ها شروع کنند
در مورد بهترین رفتار و تصمیم برای سرمایه‎گذاران به‎خصوص سرمایه‎گذاران تازه‎وارد در بازار سرمایه باید تاکید کرد علاقه‎مندان به بازار سرمایه به‎ویژه غیرحرفه‎ای‎ها و تازه واردها باید با دقت سرمایه‌های خود را در بازار تزریق کنند و مراقب باشند در تله سفته‎بازان نیفتند. بهترین راه برای ورود به بازار سرمایه به‎خصوص برای تازه‎واردها و سرمایه‌گذاران ریسک‎گریز، خرید واحدهای صندوق‎های سرمایه‌گذاری است که از طریق مدیران خبره و متخصص مدیریت می‎شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =