کد خبر: 22084
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۸

تا به حال برای تان پیش آمده که نگاهی به داشبورد خودروی خود بیندازید و دکمه ای را ببینید که کاربرد آن را نمی دانید؟ تا به حال با این مورد مواجه شده اید که کاپوت خودرو را بالا بزنید و محل قرار گیری هیچکدام از قطعات را ندانید؟ نگران نباشید، چرا که احتمالا تنها شما نیستید که چندان از مکانیک خودرو سر در نمی آورید. این معضل آنقدر گسترده بوده است که شرکت خودرو سازی Audi تصمیم گرفته برای آن اپلیکیشنی اختصاصی را روانه بازار کند.

اپلیکیشن جدید Audi برای دارندگان خودروی A3 طراحی شده. این اپلیکیشن در شاخه برنامه های واقعیت افزوده قرار می گیرد و با استفاده از این تکنولوژی تا جایی که می تواند کاربر را در مورد محل قرار گیری قطعات، کاربرد دکمه ها و ... راهنمایی می کند. این اپلیکیشن بیش از ۳۰۰ عنصر خودرو را تحت پوشش خود دارد، از برف پاک کن ها گرفته تا محل قرار گیری روغن.

این برنامه، که eKurzinfo نامیده می شود، در واقع دفترچه راهنمای جدیدی است که همراه خودرو عرضه می شود و از طریق دوربین آیفون، مکانیکی ماهر را در اختیار شما قرار می دهد. اگر مشکلی برای ماشین پیش بیاید و چراغی در داشبرد روشن شود، تنها کافی است آیفون خود را در آورده و دوربین آن را روی به چراغ مذکور بگیرید. برنامه پس از اسکن کردن محیط، مشکل را به شما می گوید و راه حل های احتمالی را پیشنهاد می دهد.

البته کمپانی Audi با اپلیکیشن های واقعیت افزوده چندان غریبه نیست و پیش از برنامه های دیگری را نیز در این حوزه ارائه داده است. این خودرو ساز مشهور آلمانی، تا به حال بروشور های تعاملی، تقویم های تبلیغاتی و چند مورد دیگر را با همین تکنولوژی در اختیار کاربران قرار داده که با استقبال گسترده ای نیز مواجه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =