کد خبر: 220986
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
ایرلاین‌ها

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به افزایش قیمت بلیط هواپیما در بازار به مدیران توصیه کرد: «تصمیم گرفته‌ام از این به بعد به دلیل افزایش قیمت پروازها با قطار تردد کنم و در این زمینه به مسئولان نیز توصیه می‌کنم با قطار تردد کنند.»

در حالی که در گزارش‌های روزهای گذشته به‌طور مبسوط به بررسی روند تزریق ارز به صنعت هوایی و تلاش برای کاهش نرخ بلیت پرداخته‌ایم، خبرها حاکی از آن است که سهمی برای این صنعت در سامانه نیما در نظر گرفته نشده و ایرلاین‌ها مکلف هستند ارز خود را از بازار آزاد تهیه کنند. این موضوع که تغییری بزرگ در روند فعالیت صنعت هوایی کشور به‌شمار می‌رود، موجب شده بسیاری از بزرگان و کارشناسان صنعت ریلی، مردم را به مسافرت با این روش حمل‌ونقل فرابخوانند.

از زبان دبیر انجمن ایرلاین‌ها

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد با وجود ابلاغ سیاست‌های جدید هنوز هماهنگی‌های لازم برای تامین نیاز ایرلاین‌ها از طریق سامانه ارزی نیما فراهم نشده و این شرکت‌ها مجبورند ارز موردنیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند.

مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: «هر چند در جریان اجرایی شدن بسته جدید ارزی، تامین ارز موردنیاز ایرلاین‌ها به سامانه نیما واگذار شد، اما در عمل هنوز شرایط برای اجرایی شدن این سیاست فراهم نشده و همین مساله شرکت‌های هواپیمایی را مجبور کرده است نیاز خود را از طریق بازار آزاد تامین کنند که نرخ آن در حال حاضر حدود ۱۱هزار تومان است.»

به گفته وی در شرایطی که حدود ۶۰درصد هزینه جاری ایرلاین‌ها ازطریق ارز تامین می‌شود، این مساله فشار بسیار زیادی را بر آن‌ها وارد می‌کند، در حالی که شرکت‌ها به‌منظور همراهی با سیاست‌های اقتصادی کشور حاضر شده‌اند نرخ پروازها را تا پایان شهریور متعادل‌سازی کنند، نرسیدن ارز مشکل‌ساز خواهد شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه نرخ فعلی درنظرگرفته شده در سامانه نیما نیز چندان با شرایط بازار آزاد تفاوتی ندارد، توضیح داد: «آن چه که سامانه معرفی شده به ایرلاین‌ها اعلام شده، نرخ ارز را حدود ۸۹۹۷تومان در نظر می‌گیرد و با توجه به ۶درصد کارمزد و هزینه‌ای که باید برای خواب پول تا دریافت نهایی ارز صرف شود، عملا قیمت تمام‌شده برای ایرلاین‌ها به نزدیکی ۱۰هزارتومان می‌رسد که این مساله نیز به دشواری‌های شرایط فعلی خواهد افزود.»

سامانی خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه شرکت‌های هواپیمایی با تحریم و مشکلات جدی اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، قطعا نیاز به این موضوع خواهند داشت که با حمایت‌های لازم از سوی دولت، امکان مدیریت شرایط اقتصادی فعلی خود را به دست بیاورند. از این رو امیدواریم که با تخصیص ارز طبق سیاست‌های موجود شرایط شرکت‌های هواپیمایی بهبود پیدا کند.»

پیشنهاد خوب امام جمعه

چندی پیش، با حضور عضو هیات‌مدیره و معاون مسافری راه‌آهن ایران قطار ریل باس شهری ایستگاه قدس- اهواز-کارون-میان دشت افتتاح شد. این ریل باس جدید با ظرفیت ۳۲۰نفر در مسیرهای پرتردد شهری اهواز به کار جابه‌جایی مسافران می‌پردازد. در مرحله اول حرکت قطار از ایستگاه قدس - اهواز - کارون - میاندشت و بالعکس است و پس از آن با ایجاد توقفگاه‌هایی در مسیر شرایط برای سوار و پیاده شده مسافران فراهم خواهد شد.

در حال حاضر برنامه این است که ریل باس در ساعت ۷:۳۰ از ایستگاه قدس به اهواز و سپس کارون تا میاندشت حرکت کند. نماینده ولی فقیه در خوزستان در این مراسم گفت: «راه‌آهن در بعضی شهرها نیاز به توجه خاص دارد و باید برای حل مشکلات مربوطه در این شهرها تلاش شود.»

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در مراسم افتتاح قطار ریل باس شهری ایستگاه قدس -  اهواز - کارون - میاندشت که 7شهریور ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: «برنامه افتتاح قطار ریل باس اهواز کاری بسیار ارزشمند است که توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در خوزستان اجرایی شد. از روند کار راه‌آهن در خوزستان راضی هستم و خدماتی که در این زمینه از سوی آن‌ها در استان ارائه شده تاکنون بسیار خوب بوده است.»

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به افزایش قیمت بلیط هواپیما در بازار به مدیران توصیه کرد: «تصمیم گرفته‌ام از این به بعد به دلیل افزایش قیمت پروازها با قطار تردد کنم و در این زمینه به مسئولان نیز توصیه می‌کنم با قطار تردد کنند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =