کد خبر: 220995
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
صنعت خودرو

در این وانفسا اجازه ندهیم یقه‌سفیدها در هیاهوی اتفاقات اخیر،گرانی پراید و ممنوع شدن واردات خودرو گم شوند و به‌شکلی دیگر به تخلفات پرسود خود ادامه دهند.

به گزارش « اخبار خودرو » ، علیرضا کافی در سرمقاله امروز (یکشنبه – 11 شهریورماه ۱۳۹۷ ) روزنامه دنیای خودرو، به موضوع «  تخلفات خودرویی اخیر » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

همه‌چیز از شائبه هک شدن سایت ثبت‌سفارش خودرو و ورود غیرقانونی بیش‌از شش‌هزارو400 خودرو به کشور آغاز شد. ماجرایی که با تاییدوتکذیب‌های فراوان، سرانجام تایید شد و متهمانی برای تفهیم اتهام به دستگاه قضا سپرده شدند. 

کسانی که ازقضا هیچ سابقه‌ای از تخلف در پرونده کاری‌شان دیده نمی‌شد. اما این پایان ماجرا نبود،‌ گویا صنعت و بازار خودرو قرار نیست  رنگ آرامش به خود ببیند و هرازگاهی پرونده و قصه‌ای جدید از این بازار پرجاذبه به‌گوش می‌رسد، از پیش‌فروش‌های بدون پشتوانه گرفته تا گران‌فروشی و احتکار که همگی تیتر رسانه‌ها شده‌اند. 

نکته جالب در تخلفات خودرویی اخیر، حضور افرادی است که پیش‌ازاین نه به‌عنوان متخلف بلکه به‌عنوان افراد صاحب اعتماد در این بازار مشغول به‌کار بودند اما حالا به‌نوعی نام جعبه‌سیاه را در وقایع و تخلفات خودرویی اخیر یدک می‌کشند.

جعبه‌سیاه‌های یقه‌سفیدی که با ظاهری مثبت به تخلفاتی بزرگ دست‌زده‌اند و کار را تا حد زیادی برای دستگاه قضایی دشوار کرده‌اند.  بسیاری از فعالان بازار خودرو،کارشناسان و اهالی رسانه این افراد را جعبه‌سیاه ارتباطات و تخلفات اخیر می‌دانند و بر این باورند نباید از کنار این افراد به‌آسانی گذر کرد.

ظهوروبروز این افراد در صنعت و بازار خودرو کشور اگرچه لطمه بزرگی به آبروی فعالان این بازار وارد کرده است اما می‌تواند پایان روشنی داشته باشد و امکان ادامه تخلف را از برخی متخلفان خوش‌ظاهر سلب کند.  

در شرایط فعلی که جامعه و برخی رسانه‌ها تمام فعالان بازار خودرو را به یک چشم نگاه می‌کنند، جا دارد فعالان و متخصصانی که سال‌هاست به فعالیت سالم در این بخش مشغول هستند، مرزهای موجود را جابه‌جا کرده و فضای تخلف را از متخلفان به‌ظاهر خوش‌نام سلب کنند. سکوت در چنین فضای مسمومی خود بسان سم مهلکی است که می‌تواند انگشت اتهام را به سمت تمام فعالان صنعت خودرو روانه کند. 

در این وانفسا اجازه ندهیم یقه‌سفیدها در هیاهوی اتفاقات اخیر،گرانی پراید و ممنوع شدن واردات خودرو گم شوند و به‌شکلی دیگر به تخلفات پرسود خود ادامه دهند.

بازار خودرو نیازمند یاری افراد خوش‌نامی است  که می‌توانند  در قالب انجمن واردکنندگان خودرو، انجمن خودروسازان و حتی اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو انگشت اتهام را از چهره این صنعت و بازار کنار بزنند و فضایی سالم را برای  رشد آن فراهم کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =