کد خبر: 221040
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
وانت

موتور کاپرا و نیسان پیکاپ 4 سیلندر 16 سوپاپه و حجم موتور دو خودرو تقریبا یکسان است. با این حال پیکاپ حداکثر سرعت بیشتری نسبت به کاپرا دارد.

تا 15 سال گذشته، وانت‌های موجود در بازار یا نیسان آبی بود یا وانت مزدا و در نهایت پیکان وانت. بعدها آریسان و پراید وانت نیز به میدان آمدند. اما هیچ‌کدام آن‌ها شاسی بلند نبودند و این در حالی بود که در آن‌سوی دنیا وانت‌هایی در جاده‌ها در رفت و آمد بود که ایرانی‌ها از آن‌ها حتی خبرهم نداشتند. نمونه آن نیسان پیکاپ که از سال 1997 تولید می‌شد. در کنار آن کاپرا با ظاهری شبیه به پیکاپ در میان وانت‌های شاسی بلند قدرت نمایی می‌کرد. این دو خودرو بالاخره به ایران آمدند و حالا در میان گزینه‌های خرید وانت کارکرده شاسی بلند و در عین حال ارزان‌قیمت شانس بالایی دارند. کاپرا و پیکاپ هم برای آفرودرها هم برای کشاورزانی که زمین‌هایشان در مناطق صعب العبور قرار دارد، خرید به‌صرفه‌ای به حساب می‌آید.

کاپرا اصالتا چینی و نیسان پیکاپ اصالتا ژاپنی هستند. نمایندگی پیکاپ در ایران پارس خودرو و نمایندگی وانت کاپرا بهمن خودرو است. هر دو خودرو در زمینه طراحی ظاهری حرفی برای گفتن دارند و سر و شکل هیچ‌کدام آن‌ها در ذوق خریدار نمی‌زند. موتور کاپرا و نیسان پیکاپ 4 سیلندر 16 سوپاپه و حجم موتور دو خودرو تقریبا یکسان است. با این حال پیکاپ حداکثر سرعت بیشتری نسبت به کاپرا دارد. 130 کیلومتر در ساعت رقمی است که برای کاپرا ثبت شده و 155 کیلومتر در ساعت، حداکثر سرعتی است که نیسان پیکاپ از آن خود کرده است. از سوی دیگر حجم باک کاپرا 74 لیتر و حجم باک پیکاپ 60 لیتر عنوان می‌شود. از نظر مصرف سوخت نیز هر دو وانت در جایگاه تقریبا یکسانی قرار گرفته‌اند.

با تمام شباهت‌های ظاهری و بعضا فنی، نیسان پیکاپ برای کسانی که راحتی فضای کابین برایشان مهم است، گزینه خرید مناسب‌تری است. همچنین کارشناسان خودرو معتقدند هزینه‌های نگهداری و کیفیت فنی این خودرو نسبت به کاپرا در بلند مدت اقتصادی‌تر است. از سوی دیگر، چنانچه جهت خرید وانت کارکرده دست آخر به کاپرا برسید، نباید انتظار یافت شدن قطعات جانبی آن به فراوانی نیسان پیکاپ را داشته باشید.

کاپرا، پیکاپ و هایلوکس وانت‌هایی هستند که به دلیل شاسی بلند بودن از یک سو و خاص بودن مشتریانش از سوی دیگر، دیرتر از نیسان آبی و پیکان وانت به بازار آنلاین خرید و فروش راه پیدا کرد. آفرودرها اوایل کار تنها به خرید حضوری اعتماد داشتند اما با این وجود اگر همین حالا به سایت دیوار و قسمت خرید وانت کارکرده مراجعه کنید، آگهی‌های فروش کاپرا و پیکاپ تک کابین و دو کابین را به تعداد بالایی خواهید دید. به عنوان مثال در این سایت کاپرا دو کابین، مدل سال 1390 با 139 هزار کیلومتر کارکرد، 65 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین در آگهی دیگری، کاپرا تک کابین تولید سال 1389 و تک دیفرانسیل، 54 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

نیسان پیکاپ نسبت به کاپرا قیمت بیشتری دارد و چنانچه در جست‌و‌جوی این وانت در قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان باشید، باید به مدل‌های 1386 تا 1388 فکر کنید. مثلا در سایت دیوار خرید وانت کارکرده پیکاپ، مدل سال 1386 با 270 هزار کیلومتر کارکرد 75 میلیون تومان آگهی شده است. در مورد دیگری، پیکاپ دو کابین، مدل سال 1390 با 160 هزار کیلومتر کارکرد و به ادعای فروشنده آفرودنرفته و فوق العاده سالم، به قیمت 115 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =