جیلی امگرند GT

مدتی است تردد خودروهای جدید با پلاک گذرموقت در خیابان‌های کشور، این ذهنیت را برای بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو به وجود آورده است که باوجود ممنوعیت واردات خودرو، چگونه این خودروها توانسته‌اند وارد کشور شوند.

فتنی است بسیاری از شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده خودرو پیش از معرفی و رونمایی از محصول جدید خود، ملزم به انجام آزمایش‌های جاده‌ای به‌منظور هماهنگ‌سازی با استانداردهای کشور و همچنین طی کردن مراحل همولوگیشن هستند. به همین خاطر ممکن است این روزها خودروهایی را در خیابان‌های سطح شهر ببینیم که در حال حاضر امکان واردات آنها به کشور میسر نیست، اما با پلاک گذرموقت در حال تردد هستند.

به گزارش «اخبار خودرو​»، چندی پیش تصویری از یک دستگاه جیلی امگرند جی‌تی با پلاک گذرموقت که در یکی از جاده‌های بین‌شهری تردد می‌کند، توسط یکی از مخاطبان به‌دستمان رسید که نشان می‌دهد که شرکت آرین‌خودرو پارس، به‌عنوان نماینده رسمی واردات محصولات جیلی در ایران، در حال گذراندن مراحل دریافت مجوزهای لازم جهت واردات این خودرو بوده و به‌احتمال فراوان قصد دارد در صورت باز شدن مجدد سایت ثبتارش و رفع ممنوعیت واردات خودرو، این سدان نسبتا لوکس چینی را به‌عنوان اولین محصول خود روانه بازار کند.

جیلی امگرند GT

شرکت آرین‌خودرو پارس، فعالیت خود را از نیمه دوم بهمن‌ماه سال گذشته آغاز کرد. اما باتوجه به این‌که در آن زمان، قوانین مربوط به واردات خودرو دچار تغییرات اساسی شده بود و تعرفه واردات خودرو به کشور افزایش چشمگیری داشت، محصولات این برند باکیفیت چینی نتوانستند راهی بازار شوند. پس‌ازآن نیز سد بزرگ‌تری به نام ممنوعیت واردات خودرو به کشور بر سر راه این شرکت قرار گرفت و سرنوشتی مانند سایر شرکت‌های واردکننده پیدا کرد. اما برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که این شرکت دو مدل از انواع جیلی را که شامل کراس‌اوور NL3 و سدان GT می‌شود، به‌عنوان نمونه به‌منظور دریافت مجوزهای لازم، وارد کشور کرده است. بر همین اساس انتظار می‌رود در صورت ازسرگیری مجدد واردات خودرو، فعالیت این شرکت رسما با عرضه این دو مدل آغاز شود.

جیلی امگرند جی‌تی سدانی نسبتا لوکس بوده که از یک پیشرانه چهارسیلندر 1.8‌لیتری مجهز به سیستم توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم بهره می‌گیرد. موتور GDI این خودرو نیز توانایی تولید نیرویی معادل 161 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 250 نیوتون‌متر را دارد. از طرفی یک پیشرانه تنفس طبیعی 2.4‌لیتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته‌شده که حداکثر توان تولیدی آن 160 اسب‌بخار و حداکثر گشتاورش 210 نیوتون‌متر است. سیستم انتقال قدرت در هر دو نمونه، جعبه‌دنده 6سرعته اتوماتیک است.

جیلی GC9 یا همان امگرند جی‌تی به امکاناتی نظیر سقف پانارومیک، تریم داخلی چرم، صندلی‌های جلو برقی، حافظه صندلی راننده، سنسور نور و باران، سنسور پارک جلو و عقب، در صندوق‌عقب برقی، کروزکنترل، رادار خطی و نقطه کور، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، سیستم تهویه مستقل برای ردیف عقب، شش کیسه هوا، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، اتوهلد و... مجهز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =