کد خبر: 221097
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

به‌گفته رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران تا پایان امسال پرداخت کرایه تاکسی‏ها الکترونیک می‏شود. همچنین سازمان تاکسیرانی از نحوه اجرای نرم‏افزار برای پرداخت الکترونیکی کرایه‏ ها خبر داده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،مسئولان شهری مصمم هستند هرچه سریع‏تر کشمکش‏های کرایه نقدی و پول خرد بین راننده تاکسی و مسافر را حل کنند. به‌گفته رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران تا پایان امسال پرداخت کرایه تاکسی‏ها الکترونیک می‏شود. همچنین سازمان تاکسیرانی از نحوه اجرای نرم‏افزار برای پرداخت الکترونیکی کرایه‏ ها خبر داده است.

به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو»، درچند روز گذشته موضوع پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‏ها داغ شده است. از یک‌سو شورای‌شهر از شهرداری خواسته مصوبه‏ دو سال قبل پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‏ها را هرچه سریع‏تر اجرایی کند، از طرف دیگر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرتهران گفته است درحال بررسی پروتکل نحوه پرداخت کرایه تاکسی هستند تا بتوانند آن را به‌صورت فراگیر در تمام شهر اجرا شود.
در این باره محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران به روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «براساس مصوبه اردیبهشت‌ماه جاری قرار است تا پایان امسال پرداخت کرایه تاکسی‏ها الکترونیک شود. ضمن اینکه دو سال قبل هم یعنی در اسفندماه سال 1395 مصوبه‏ پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‏ها توسط شورای شهر تهران ابلاغ شده بود. بر‌همین‌اساس، شهرداری و سازمان تاکسیرانی موظف هستند هرچه سریع‏تر شرایط و امکان پرداخت‌الکترونیکی کرایه تاکسی‏ها را فراهم کنند.»
  راننده‏های شاکی
اردیبهشت‌ماه امسال معاون حمل‏ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد پایان سال جاری پرداخت کرایه تاکسی‏ها به‌صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. محسن پورسیدآقایی گفته بود: «بیش‌از 600 خط تاکسی در شهر تهران فعالیت می‏کنند و دنبال راه‏حلی برای پرداخت کرایه به‌صورت الکترونیکی هستیم. بر‌همین‌اساس قرار است یک کد داخل تاکسی قرار ‏بگیرد که به‌واسطه آن و کارت در سازمان تاکسیرانی تهران 
تعریف خواهد شد.»
در روزهای گذشته بسیاری از تاکسی‏ها برگه پرداختی اپلیکیشن فون‏پی از داخل خودرویشان را برداشته‏اند و مسافرانی که از طریق این نرم‌افزار کرایه‏ خود را پرداخت می‏کردند، مجبور به پرداخت نقدی کرایه شده‏اند. یکی از راننده‏های تاکسی داخل‌شهری به روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «دلیل اصلی عدم استفاده از فون‏پی این است که واریزی‏ها توسط شرکت مربوطه این نرم‌افزار دیر انجام می‏شد و بیشتر راننده‏های تاکسی از این موضوع شاکی بودند و تصمیم گرفتند دیگر از آن استفاده نکنند.»  یکی از مسائلی که  علیخانی بر آن تاکید دارد، امکان رقابت شرکت‏های پرداخت الکترونیکی است. وی در این‌باره توضیح داد: «در مصوبه شورا شهر آمده است باید امکان رقابت حداقل بیین سه شرکت پرداخت الکترونیکی واجد شرایط فراهم شود تا یک شرکت به‌صورت انحصاری در این زمینه فعالیت نکند.»
دو روز قبل نیز مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفته بود برای تعیین نحوه پرداخت کرایه‌تاکسی در پایتخت دو گزینه سخت‏افزاری و نرم‏افزاری پیش‏روی تاکسیرانی است . علیرضا قنادان توضیح داده بود: «گزینه پرداخت نرم‏افزاری از طریق اپلیکیشن‏های موبایلی، بهترین کارکرد را دارند.»
گفتنی است درچند سال گذشته بارها موضوع الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی توسط مسئولان شهرداری و شورای شهر تهران مطرح شده اما تاکنون اجرایی نشده است. حال به‌نظر می‏سد این‌بار مسئولان مصمم به اجرایی شدن آن هستند و این اتفاق، خبر خوبی برای راننده‏های تاکسی است و از سوی آنها مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =