کد خبر: 221161
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری تمام نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی روند موثری را پشت سر گذاشتند، به‌طوری که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، زامیاد، سایپاآذین، گروه بهمن، خودروالکتریک‌شرق، سرمایه‎گذاری رنا، مهرکام پارس، رینگ‎سازی مشهد، صنایع ریخته‎گری ایران، ایرکا پارت صنعت و نیرومحرکه مثبت شدند.

به گزارش «اخبار خودرو​»،  همچنین روز گذشته طی 22هزارو278 نوبت معاملاتی، 430میلیون‌و645هزار سهم به ارزش 48میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار گروه خودرویی تا پایان دادوستدهای روز گذشته بالغ بر 15هزارو996میلیاردتومان شد.

 تداوم ریزش قیمت‌ها با تثبیت نرخ دلار در محدوده جدید
روز گذشته بازار سهام در حالی تقویت حجم دادوستد سهام را میان معامله‌گران حقیقی در اغلب نمادهای معاملاتی نظاره‌گر بود که جذاب‎شدن قیمت سهام در کنار انتشار خبرهای پراکنده در مورد تعدیل قیمت‌ها باعث شد بورس تهران در کانون توجه اغلب معامله‌گران قرار گیرد. در این بین، دورنمای نوسان قیمت دلار در الگوهای تکنیکالی برای تحلیلگران باعث شده است، گزینه خرید سهام در دستورکار جدی سرمایه‌گذاران قرار گیرد. ازسوی‌دیگر، طی تعطیلات دو روزه هفته قبل به نقل از برخی منابع، خبرهایی مبنی‌بر احتمال حذف تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ایجاد رابطه مستقیم برای گفت‌وگو در‌حالی فقط به‌عنوان یک گمانه غیرموثق محک‌زنی شد که چارتیست‌ها معتقدند نرخ دلار در بازار غیررسمی ایران برای عبور از قیمت ۱۵هزار تومانی با مقاومت جدی روبه‌رو است. هرچند روز پنجشنبه ریزش قیمت‌ها تا محدوده ۳۵۰۰تومان تثبیت شد اما برخی تحلیل‌ها حاکی از تداوم ریزش قیمت‌ها در صورت عدم عبور از مقاومت ۱۵هزارتومانی تا محدوده ۸هزار تومان حکایت دارد. در مقابل برخی تحلیل‌ها حاکی است، چنان‎چه نرخ دلار از مقاومت ۱۵هزار تومانی عبور کند، می‌تواند از کانال ۲۰هزارتومانی نیز با قدرت عبور کند.

 آرامش نسبی به بازار باز می‎گردد
شاخص‌کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه با افزایش 1914واحدی به رقم 139هزارو628واحد رسید. ارزش‌کل معاملات دیروز بورس تهران در حالی به بیش‌از 664میلیاردو826میلیون‌تومان نمایش داده شد که ناشی‌از دست‎به‎دست شدن بیش‌از 2میلیاردو771میلیون سهم و اوراق مالی قابل‌معامله طی 156هزارو166 نوبت دادوستد بود. این در حالی است که تلطیف اندک فضای سیاسی و اخباری مبنی‌بر احتمال بالای تصویب لوایح مبارزه با پول‎شویی می‎تواند آرامش نسبی بازار ارز و همچنین گرایش بازار به گروه‌های متاثر را به‌دنبال داشته باشد. همچنین با فروکش کردن هیجان تقاضا در گروه‎های بزرگ بازار، در چند هفته اخیر شاهد اقبال به گروه‎های کوچک‎تر بازار بودیم که به کم‎شدن فاصله بین شاخص‌کل و شاخص هم‎وزن منتهی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =