سرانجام در آخرین روزهای شهریورماه شورای‌شهر تکلیف سرویس مدارس را مشخص و نرخ‏های مصوب را اعلام کرد.

به گزارش «اخبار خودرو​»،کارگروه ماده 18 که مشتمل بر نمایندگانی از فرمانداری، آموزش‌و‌پرورش و شهرداری هستند، هر یک پیشنهادهای خود را اعلام کرده و درنهایت پیشنهاد شهرداری موردتایید قرار گرفت.

طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه ایمنی حمل‌و‌نقل دانش آموزی خردادماه امسال به‌صورت یک فوریت در شورای‌شهر به تصویب رسید تا حمل‌و‌نقل در این بخش از پایتخت ضابطه ‏مند شود.
طبق گزارش‏ های موجود، 90درصد جابه‏ جایی دانش‌آموزان با سرویس ‏های مدارس، ضابطه‏ مند نیست و تنها 10درصد دانش‌آموزان بر‌اساس ضابطه‏ ها و قانون اعلام‌شده در تهران از سرویس ‏ها بهره‌مند هستند. در‌حالی‌که چند سال است موضوع ساماندهی به سرویس مدارس و الزام آنها به‌رعایت قوانین مورد تایید و تاکید بوده اما همچنان این وضعیت اصلاح نشده و حتی این بی‏ قانونی در مواردی منجر به آسیب دانش‌آموزان و فوت آنها نیز شده است.
براساس آمار در سال 95، 15دانش ‏آموز در سرویس‌های مدارس به‌دلیل ایمن نبودن وسایل فوت و به ازای هر فوتی 3 نفر نیز مصدوم شدند.
به‌گفته محمدعلی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران، براساس پیشنهاد شهرداری، ۷۵درصد هزینه ‏ای که بابت سرویس‌مدارس پرداخت می‌شود، سهم راننده خواهد بود.
کرونی اضافه کرد: «همچنین در این جلسه تصویب شد 2درصد هزینه‌هایی که بابت صدور پروانه‏ هایی که این خدمت را ارائه می‌کنند، به سازمان تاکسیرانی پرداخت شود.»
وی تاکید کرد: «این نرخ‌ها نهایی نشده‌اند و پس از طرح در صحن علنی، تصویب اعضا و تائید فرمانداری نرخ‌ها نهایی می‌شوند و ازسوی شهرداری برای اجرا ابلاغ خواهند شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =