کد خبر: 221303
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

حذف آینه‌های جانبی و جایگزینی دوربین، آیرودینامیک نسبت به قبل بهبود یافته و در عملکرد خودرو نیز تاثیرگذار است

به گزارش «اخبار خودرو»، کمپانی لکسوس برای اینکه در راستای تکنولوژی‌های جدید یک سر‌و‌گردن از خودروسازان مطرح جهان بالاتر باشد، طرح‌های مختلفی برای افزایش آیرودینامیک و فیزیک بدنه ارائه و معرفی کرده است، تا اینکه این برند لوکس تویوتا طی روزهای اخیر از سیستم هوشمندی مبنی بر حذف آینه‌های جانبی در مدل ES رونمایی کرد.

این سیستم دارای دو دوربین در طرفین است و پایه‌هایی که برای آن طراحی شده‌اند مشابه آینه‌های خودرو شده‌اند، یعنی در کابین خودرو دو مانیتور بزرگ به‌جای آینه‌ها طرفین خودرو را نمایش می‌دهند. با این تفاوت که این دوربین‌ها از دوربین‌های نسل جدید هوشمند هستند و عملکرد بهتری نسبت به دوربین‌هایی دارند که تاکنون در خودرو مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اما این نکته را نباید فراموش کرد که حذف آینه‌های جانبی به‌دلیل اندازه و ابعادی که دارند، تا حدودی آیرودینامیک را کاهش می‌دهد.

با حذف آینه‌های جانبی و جایگزینی دوربین، آیرودینامیک نسبت به قبل بهبود یافته و در عملکرد خودرو نیز تاثیر‌گذار است. گفتنی است دوربین‌هایی که جایگزین آینه‌های جانبی شده‌اند در روز و شب با مشکل مواجه نمی‌شوند اما پیش‌بینی می‌شود در شرایط بد جوی برایشان مشکل به‌وجود آید.

باید منتظر بمانیم تا ببینیم کمپانی لکسوس چه جزئیاتی را از این آپشن منتشر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =