کد خبر: 221318
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰

پدیدارشدن فناوری خودران، برقی شدن و اتصال اینترنتی میان خودروها باعث خواهند شد روش فعلی طراحی خودروها به‌طور کل تغییر پیدا کند و حتی انسان برای ساخت وسایل نقلیه خود به استفاده از مواد جدیدی همچون کاغذ و چوب بامبو روی بیاورد. 

به گزارش «اخبار خودرو»، این‌ها تصورات پتر ودا، مدیر طراحی گروه فولکس‌واگن است، کسی که مدیریت دفتر بزرگ طراحی محصولات این گروه را در اروپا برعهده دارد. این مرکز در حال حاضر تمرکز خود را روی فناوری‌های جدیدی متمرکز کرده که معرفی کانسپت سدریک یکی از محصولات آن است. 

درحالی‌که اکثر کمپانی‌ها سعی دارند فناوری خودران را در قلب خودروهایی قرار دهند که ظاهر آن‌ها تغییرات چندانی نسبت‌به قبل ندارند، ودا سعی دارد به آینده‌ای نگاه کند که در آن ماشین‌های تمام خودران نیازی به صندلی راننده ندارند و بنابراین در طراحی آن‌ها باید تغییرات اساسی اعمال کرد.

ودا گفته است: «نسل دوم خودروها (در ادامه محصول سدریک) می‌تواند طراحی کاملا متفاوتی داشته باشد. اگر شما عامل انسانی را به‌عنوان کنترل‌کننده خودرو حذف کنید، می‌توانید ریسک تصادف را به‌شدت کاهش دهید و سپس احتمالا اصلا نیازی به کمربند ایمنی، شاسی فلزی، سپر یا حتی ایربگ نخواهید داشت. بنابراین می‌توانید خودرو را حتی از کاغذ هم درست کنید. تنها موردی که باید سرنشینان را در مقابل آن حفاظت کنیم، شرایط آب‌وهوایی خواهد بود.»

به‌طورقطع استفاده از چنین مواد سبکی برای ساخت خودرو باعث می‌شود که وزن وسایل نقلیه ما به‌شدت کاهش پیدا کند و درنتیجه باتری‌ها می‌توانند در مسافت‌های بلندتری با ما همراهی کنند. 

ودا در ادامه گفت: «ما می‌توانیم به‌عقب بازگردیم و سوال‌های اساسی‌تری درمورد خودروها از خودمان بپرسیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =