کد خبر: 221320
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

شرکت A.B داینامیکس از نسخه‌ خودران ب‌ام‌و R1200GS رونمایی کرده که در حال طی مراحل آزمایش واقعی برای ورود به جاده‌های عمومی است.

به گزارش «اخبار خودرو»،  در چند سال اخیر، شرکت‌های زیادی به استفاده از فناوری خودران علاقه نشان داده و از مدل‌های مفهومی در این زمینه رونمایی کرده‌اند. شرکت‌های گوگل (وایمو) و اوبر به‌عنوان برندهای مشهور در زمینه این فناوری شناخته می‌شوند که همیشه اخباری از تحولات جدید آن‌ها در خروجی رسانه‌های مختلف جهان قرار دارد.

برخی شرکت‌ها نیز از خودروهای مجهز به فناوری نیمه‌خودران بهره می‌برند که در این میان می‌توان به تسلا با سیستم معروف اتوپایلوت اشاره کرد. اگرچه این فناوری در حال حاضر با چالش‌های زیادی مواجه است، اما کارشناسان صنعت خودرو امیدوارند که طی چند سال آینده شاهد حضور فناوری خودرو خودران در جاده‌های عمومی باشیم.

شرکت بریتانیایی ای‌‌بی‌داینامیکس «A.B Dynamics» قصد دارد با استفاده از بررسی شرایط خودرو خودران در مقابل موتورسیکلت در شرایط واقعی، یک موتورسیکلت بدون سرنشین خودران را به بازار عرضه کند. برای این کار از ب‌ام‌و R1200GS  مجهز به پیشرانه ۶۵۰سی‌سی استفاده می‌شود که دارای سیستم ترمز ضدقفل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =