کد خبر: 221416
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
مزدا‌323

برخی خودروهای تولید داخل سال‌هاست که لقب‌هایی نظیر بی‌کیفیت یا ناامن را یدک می‌کشند و در پی افزایش‌قیمت‌های اخیر، نسبت بهای پرداختی در مقایسه با کالای دریافتی (ارزش خرید) نیز در مورد آن‌ها شدیدا کاهش‌یافته است.

به گزارش «اخبار خودرو»،   ازاین‌رو به‌نظر می‌رسد که بسیاری از مصرف‌کنندگان واقعی که بودجه زیادی ندارند، در چنین شرایطی ناچارند سراغ مدل‌های دست‌دوم و قدیمی خودروهای دیگر بروند. 
اما قیمت این خودروهای دست‌دوم نیز در بازار در حال افزایش است. مثلا مزدا 323 با سه تیپ متفاوت و در حدفاصل سال‌های 1377 تا 1385 در بازار ایران عرضه می‌شد و به لطف وجود گیربکس اتوماتیک و دوام معروف خودروهای ژاپنی، محبوبیت زیادی دارد. تا چند ماه قبل خرید یک نمونه اتوماتیک نسبتا کم‌کارکرد از سری‌های فول‌آپشن (تیپ پنج) مزدا 323 با بودجه‌ای در حدود 45تا50میلیون‌تومان به‌راحتی امکان‌پذیر بود. اما حالا شاهد افزایش قیمت چنین خودرویی تا مرز 70میلیون‌تومان هستیم. 
این درحالی است که مدل‌های دنده دستی همین خودرو که پیش‌تر کمتر از 35میلیون‌تومان قیمت داشتند، حالا با قیمت‌هایی فراتر از 50میلیون‌تومان آگهی می‌شوند که البته در مقایسه با نوع اتوماتیک، خرید این سری چندان نیز منطقی به‌نظر نمی‌رسد. 
دلیل این امر را می‌توان در مسائلی مانند کمبود قطعات یدکی یا کارکرد بالای اغلب نمونه‌های موجود در بازار جست‌وجو کرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

آخرین اخبار