بازار خودرو

هرچند به‌نظر ‌می‌رسد تصمیمات  حیاتی در این خصوص تنها در هیات‌دولت  گرفته  می‌شود  اما آنچه مهم است اینکه این‌بار تغییرات تنها در سطح وزیر نخواهد بود و بدنه مدیران ارشد تصمیم‌ساز وزارت صمت احتمالا نیز تغییر خواهد کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، با قطعی شدن تغییرات در وزارت صمت طبق نامه دو روز قبل رئیس‌جمهوری به رئیس‌مجلس درخصوص ترمیم کابینه باید شاهد روی کار آمدن وزیر جدید در این وزارتخانه باشیم‌. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا با تغییر وزیر،‌سیاست های این وزارتخانه در صنعت و تجارت خودرو تغییر خواهد کرد یا خیر ؟

هرچند به‌نظر ‌می‌رسد تصمیمات  حیاتی در این خصوص تنها در هیات‌دولت  گرفته  می‌شود  اما آنچه مهم است اینکه این‌بار تغییرات تنها در سطح وزیر نخواهد بود و بدنه مدیران ارشد تصمیم‌ساز وزارت صمت احتمالا نیز تغییر خواهد کرد.

مدیرانی که با کنار رفتن وزیر قبلی و روی کار آمدن وزیر جدید در سال ٩٦ در پست خود ماندند. حال باید دید تیم جدید تصمیم‌ساز و وزارتخانه  چه تصمیماتی را در نیمه‌دوم سال جاری برای صنعت بحران‌زده خودرو خواهد گرفت تا التهابات بازار را برطرف کند.

یکی از مهم‌ترین این تصمیات می‌تواند درمورد بازگشایی  واردات خودرو باشد. مورد دیگر نیز تصمیم تخصیص ارز دولتی به تولیدکنندگان خودرو است که بسیار  بر قیمت‌ خودرو تاثیرگذار خواهد بود.

حال به نظر می‌رسد دولت تمایلی  به انجام هیچکدام  از این دو کار ندارد و ترجیح می‌دهد ارز را برای کالاهای اساسی‌تر اختصاص دهد. درنهایت باید گفت دولت نمی‌تواند بدون اعتنا به صنعت خودرو و حمایت  از آن انتظاری در کاهش التهاب بازار داشته باشد. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دارکوب IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    7 1
    با سلام و احترام خدمت مدیران خدوم و لایق دولت تدبیر و امید ، خدا قوت که قیمت خودروها و نرخ ارز و طلا را به اینجا رسانده اید. امیدوارم همین روند را با شیب بیشتر ادامه دهید،توفیقات روز افزون شما دلاورمردان را از خداوند خواستارم ،در سایه ولی امر مسلمین جهان سلامت باشید و با تدبیر خود سایه گستر امید در جامعه باشید .
  • دارکوب IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    0 0
    با سلام ، چرا نمی خواهند ماشین مرا تحویل دهند ، من تابستان ۹۶ یک خودروی ولوو از داتیس خودرو ثبت نام کردم،در این مدت بارها گفته شد ،این شرکت مجاز نیست که خودرو پیش فروش کند ، ولی مسولین و کارمندان شرکت هر بار به من گفتند قیمت خودرو شما مقطوع است و ما در صدد کسب مجوز وزارت صمت هستیم ، شما صبور باش،اینقدر صبر کرده ام که صبر دانم پاره شده ، در این مدت نرخ ارز افزایش داشته و تعرفه واردات بالا رفته و واردات ممنوع شده ، همه می گویند مشتری باید ما به التفاوت نرخ ارزی باید پرداخت کند، در تابستان۹۶ نرخ دلار در حد ۳۳۰۰تا۳۴۰۰بود،خدا لعنت کند ، کسانی را که با سرمایه زندگی من بازی کردند و ارزش پولم را به ... تبدیل کردند،من نتوانتستم یک دلار یا سکه پس انداز کنم ، مالم رفته،کسی پاسخگو نیست ، کاسه صبرم شکسته .....
  • علی IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    1 0
    برادر من قرار بود با شیب ملایم فشار به ملت بیاد حال چه اتفاقی افتاد که عمودی شد خدا میدونه
  • محسن IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    2 0
    با سلام و تقدیر وتشکر از وزارت صمت که توانسته قیمت خوردو را با این شیب تند افزایش بدهد واقعا همچین مدیران لایق در دنیا کم هستند
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    0 0
    امیدوارم وزیر صنعت دکتر شیوا بشه بهترین گزینه برای ادره این وزارت میباشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =