آمبولانس ایرانی

این‌بار این گروه صنعتی با آمبولانس‌های پیشرفته به میدان آمده و نمایشگاه ایپاس را برای معرفی در نظر گرفته است؛ آمبولانس‌هایی که قرار است در بخش بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح به‌کار گرفته شوند.

به گزارش «اخبار خودرو»،  آمبولانس‌های ایرانی با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید و راهی نظام سلامت می‌شوند. شاید تا وقتی سروکارتان به بیمارستان و آمبولانس نیفتاده باشد، تکنولوژی ساخت یک آمبولانس برایتان چندان اهمیتی نداشته باشد، اما وقتی پای یک بیمار ضایعه نخاعی در میان باشد، نوع و کیفیت ساخت آمبولانس بیش از هرچیز اهمیت پیدا می‌کند؛ آن‌هم در خیابان‌های پر از چاله شهرهای ایران که حتی آدم‌های سالم هم در سفرهای روزانه بیمار می‌شوند! آشنایی با گروه صنعتی برلیانس ارس به یک‌سال قبل برمی‌گردد یعنی دومین نمایشگاه خودرو تهران و معرفی تاکسی‌های مشکی‌رنگ لندن، برای خیابان‌های ایران! 
اما این‌بار این گروه صنعتی با آمبولانس‌های پیشرفته به میدان آمده و نمایشگاه ایپاس را برای معرفی در نظر گرفته است؛ آمبولانس‌هایی که قرار است در بخش بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح به‌کار گرفته شوند. این آمبولانس باوجوداینکه در تیپ B قرار دارد، اما از جدیدترین تجهیزات پزشکی پیشرفته بهره می‌برد. گروه صنعتی برلیانس ارس از سال ۹۵ و در بدترین شرایط تحریمی اقدام به واردات و تجهیز آمبولانس‌ها کرده است. در فاز اول، ساخت  و تجهیز 800آمبولانس برای مصارف درون‌شهری و برون‌شهری انجام شد و پس از تحویل این تعداد آمبولانس به وزارت بهداشت،‌ نوبت پروژه ساخت و تجهیز 400دستگاه آمبولانس دو دیفرانسل برون‌شهری رسید. این آمبولانس‌ها به‌صورت استاندارد از سه قسمت تشکیل ‌شده‌اند که شامل شاسی اصلی، چهارچوب اتاق بیمار، دستگاه‌های پزشکی و سیستم‌های برقی می‌شود. گروه صنعتی برلیانس ارس پس از تامین شاسی اصلی که فقط به‌صورت اختصاصی و سفارشی برای تبدیل به آمبولانس خریداری می‌شود، چهارچوب اتاق بیمار را تحت لیسانس یکی از شرکت‌های معتبر اروپایی در ایران تولید و روی خودرو نصب می‌کند. گفتنی است سیستم تعلیق و شاسی این آمبولانس‌ها به‌طور اختصاصی برای حمل مسافر ساخته ‌شده، اما در اتاق آمبولانس‌های گروه صنعتی برلیانس، محلی برای نصب برانکارد نصب‌شده که تعلیق جداگانه‌ای دارد و بهترین گزینه برای حمل بیماران ضایعه نخاعی به‌حساب می‌آید. همچنین برخی از تجهیزات پزشکی استفاده‌شده در این آمبولانس‌ها، همچون دستگاه احیا، دستگاه شوک الکترونیکی خودکار AED و دستگاه بیهوش‌کننده یا دفیبراتور با استفاده از نمایندگی معتبرترین کمپانی‌های خارجی تامین می‌شود. باوجود این، در تامین اتاق این آمبولانس سعی شده تا حد امکان از تجهیزات داخلی استفاده شود. تغییرات اعمال‌شده در چهارچوب اتاق داخل آمبولانس به سه بخش سقف، دیواره‌ها و کف تقسیم می‌شود. قسمت کف این اتاق نیز ضدآب بوده و در صورت ریخته‌شدن مایعات با ساده‌ترین شکل ممکن و بدون آسیب به هیچ سیستمی، امکان پاک‌سازی وجود دارد. گروه صنعتی برلیانس ارس جزو معدود سازندگانی است که در بخش دیواره‌ها، سه قطعه یکپارچه، دیوار و سقف اتاق را پوشش داده است. بنابراین از بین پنج سازنده مطرح کشور این شرکت مدرن‌ترین و ایزوله‌ترین روش را برای تجهیز کابین آمبولانس استفاده می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =