کد خبر: 221657
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۲
کیا موتورز

کیا موتورز شرکت خودروسازی از کره جنوبی است که زیر مجموعه‌ای از هیوندا محسوب می‌شود. این شرکت قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کره جنوبی است و هم اکنون در کشورهای چین، کره جنوبی، ویتنام، آمریکا و اسلواکی کارخانه تولید محصولات دارد.

شرکت کیا را با محصولات‌اش شامل کیا سراتو، کیا سورنتو، کیا اپتیما، کیا موهاوی وی 8، کیا اسپورتیج اس ال و یا کیا کادنزا که در خیابان‌ها و جاده‌های ایران مشاهد می‌کنیم، می‌شناسیم و اگر بودجه خرید آنها را داشته باشیم خرید کیا صفر یا کارکرده می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های خرید خودروی خوب و لاکچری به حساب بیاید.

کیا زاده شد

سال 1944 میلادی این شرکت با تولید مفتول‌های فلزی و قطعات دوچرخه شروع به کار کرد و هشت سال بعد یعنی در سال 1952 نام خود را از "صنایع دقیق کیونگ سانگ" به "کیا" تغییر داد و بعدا به تولید موتورسیکلت، خودروی سواری و کامیون روی آورد. کیا با همکاری شرکت فورد، به ساخت بعضی از مدل‌های ماشین‌های مزدا مثل مزدا فامیلا که در سال‌های بین 1964 تا 2003 تولید شد، پرداخت.

 شرکت کیا در سال 1986 میلادی تنها 26 دستگاه خودرو تولید می‌کرد و رفته رفته در سال‌های بعد این تعداد خودروی تولیدی بیشتر و حتی به 95 هزار دستگاه در سال 1987 رسید اما با نوسانات و فراز و نشیب‌هایی بازار، این شرکت در سال 1997در جریان بحران مالی آسیا قرار گرفت و ورشکست شد و خودروسازی هیوندای موتور در سال 1998 میلادی با خرید سهام شرکت فورد که در سال 1986 بخشی از سهام شرکت کیا را در اختیار داشت، این شرکت را از آن خود کرد و از این پس شرکت کیا با مدیریت هیوندای موتور گروپ، صادرات خودروهای کیا به کشورهای جهان را شروع کرد و بدین ترتیب جهانیان به خرید کیا در مدل‌های مختلف علاقمند شدند.

نام و نشان کیا

افرادیکه به دنبال آشنایی بیشتر با این شرکت هستند و یا در سایت دیوار برای خرید مدل‌های نو و دست دوم محصولات کیا جست و جو می‌کنند، علاقمند به دانستن اطلاعات بیشتری درباره این شرکت قدرتمند هستند. از سوی دیگر بسیاری به اشتباه تصور می‌کنند که شرکت خودروسازی کیا متعلق به یک ایرانیست. درصورتیکه بعد از آغاز فعالیت این شرکت نام کیا که شامل کلمه "کی" به معنای برآمدن و "آ" به معنای آسیاست برای آن انتخاب شد و به اختصار "کیا" نامگذاری شد که به معنی برآمده از آسیاست.

لوگوی این شرکت هم از سه حرف انگلیسی KIA و با حلقه‌ای به دور آن تشکیل شده است.

یکی از لاکچری ترین خودروهای کیا، کیا کادنزاست که کمتر در خیابان‌های شهرهای ایران می‌بینیم. این مدل خودرو که در سال 2010 میلادی ساخت آن شروع شد از ظاهری مدرن و اتاقی مجهز برخوردار است. نسل جدید کیا کادنزا در سال 2017 وارد بازار جهانی شد. کادنزا در سه تیپ مختلف در دسترس خریداران است که شامل تیپ Premium، تیپ Technology و تیپ Limited است.‌

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =