کد خبر: 221667
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
بورس

در دادوستدهای روز گذشته گروه خودرویی، این صنعت بورسی همگام با کلیت بازار سرمایه، روند نزولی را پشت سر گذاشت، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، زامیاد، سایپاآذین، پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، آهنگری تراکتورسازی ایران و فنرسازی زر منفی خوردند.

 به گزارش «اخبار خودرو»، در دادوستدهای روز گذشته گروه خودرویی، این صنعت بورسی همگام با کلیت بازار سرمایه، روند نزولی را پشت سر گذاشت، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، زامیاد، سایپاآذین، پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، آهنگری تراکتورسازی ایران و فنرسازی زر منفی خوردند و در مقابل آن نیز هیچ سهمی سبزپوش نشد. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 9هزارو461 نوبت معاملاتی، 179میلیون‌و758هزار سهم به ارزش 30میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت. ازسوی‌دیگر، ارزش‌کل بازار این گروه تاپایان معاملات روز یکشنبه بالغ‌بر 19هزار‌و294میلیاردتومان شد.

   آغاز روند کاهش قیمت سهم‌ها
از اواخر هفته گذشته بورس تهران شاهد کاهش قیمت سهم‌ها بوده است. دیروز نیز با باز شدن معاملات، شاخص‌کل بازده نقدی و قیمتی روند کاهشی به خود گرفت و تا ساعت حدود ۱۰ صبح به رقم ۱۷۷هزارو۷۰۰واحد رسید. اما در ادامه، روند کاهشی آرام‌تر شد و در نهایت با ۷۶۶۵ واحد افت، کار خود را در تراز ۱۷۶هزارو۴۱۹ واحدی پایان داد. همچنین ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران روز یکشنبه رقم ۲۱۷۸میلیاردتومان را رد کرد و حجم دادوستدها به حدود ۷میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.
  
   انعکاس صدای ترکیدن حباب دلار در بورس
به اعتقاد برخی کارشناسان، روزهای اخیر، نرخ ارز به‌عنوان یک متغیر بزرگ و مهم اقتصادی دچار نوسانات زیادی شد و دلاری که با قیمت 18-17هزار تومان معامله می‌شد، با انفجار حباب هم‌اکنون در حدود 12 تا 14هزار تومان معامله می‌شود. کاهش 20درصدی نرخ ارز در مدت‌زمان بسیار کوتاه، بر سایر بخش‌های اقتصادی نیز اثرگذار بوده است و همان‌طور که شاهد بودیم، این نوسانات موجب شد به همه بازارها شوک وارد شود و به دنبال آن رفتارهای توده‌وار هیجانی سنگین در بازار سرمایه شکل بگیرد. البته هم‌اکنون نرخ ارز تا حد زیادی تثبیت شده است و دیگر از نوسان‌های ناگهانی و عجیب خبری نیست. همین امر باعث برقراری آرامش در بازارهای ارز و سرمایه می‌شود و رفتار توده‌وار را به عمل مبتنی‌بر تحلیل تبدیل می‌کند.

   نگاه‌ها به مجلس برای تصویب FATF
این در حالی است که بسیاری از فعالان حرفه‌ای بازار، روز شنبه و در اوج قیمت‌ها سهام خود را نقد می‌کردند. وقتی علت فروش آن‌ها سوال شد، پاسخ دادند اگر پیوستن به FATF در مجلس تصویب نشود، بورس می‌ریزد، چون سوئیفت اروپایی و تبادلات ارزی شرکت‌ها با مشکل جدی روبه‌رو خواهد شد. اگر الحاق به FATF تصویب شود، بازهم بورس به‌دلیل کاهش نرخ دلار به حدود 12هزارتومان می‌ریزد، زیرا کسانی که از اول تا 13مهرماه به بازار سهام برای خرید هجوم آورده بودند، سهام خود را می‌فروشند و راهی بازار سکه و ارز می‌شوند تا دلارهای ارزان 12هزار تومانی را از کف بازار جمع کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =