کد خبر: 221673
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

بسیاری از اتصالات سیستم‌های خنک‌کاری و روغن‌کاری در موتور به‌صورت پلاستیکی طراحی می‌شوند. گاهی در این لوله‌های پلاستیکی سیالات پرفشاری عبور می‌کنند که اگر کیفیت این قطعات پایین باشد، منجر به نشتی یا مختل شدن عملکرد موتور خواهد شد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،  گاهی برای کاهش قیمت نهایی محصول تولیدی کمپانی‌های خودروساز، کیفیت برخی قطعات پلاستیکی تزئینی داخل اتاق را کاهش می‌دهند. اما هیچ‌گاه سعی نمی‌کنند کیفیت قطعات پلاستیکی سایر اجزای خودرو مانند موتور و.. را کم کنند. بسیاری از اتصالات سیستم‌های خنک‌کاری و روغن‌کاری در موتور به‌صورت پلاستیکی طراحی می‌شوند. گاهی در این لوله‌های پلاستیکی سیالات پرفشاری عبور می‌کنند که اگر کیفیت این قطعات پایین باشد، منجر به نشتی یا مختل شدن عملکرد موتور خواهد شد. در برخی خودروهای چینی، اتصالات یا لوله‌های سیستم خنک‌کاری و روغن‌کاری مخصوصا در خودروهایی که توربوشارژ دارند، به حدی بی‌کیفیت است که در کیلومترهای پایین کارکرد خودرو، سبب خرابی سریع موتور می‌شوند. شاید این خودروها هنگام تولید در کمپانی مادر، ضعف‌های کیفیتی داشته باشند، اما هنگام ورود به ایران باید نماینده یا شرکت مربوطه به بررسی ضعف بپردازد و آن‌ها را مرتفع کرده و سپس وارد بازار کند. تعویض برخی از این قطعات پلاستیکی هزینه فراوانی را به شرکت یا مالک خودرو تحمیل نمی‌کند اما از ضررهای چندمیلیونی که برای تعمیر موتور هزینه می‌شود، جلوگیری می‌کند. البته این ضعف تنها مربوط به خودروهای چینی نیست و در برخی از خودروهای داخلی نیز مشهود است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهراب IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    1 2
    والا چی بگم من ماشین ایرانی ایران خودرو و سایپا هم داشتم و الان نزدیک 5 ساله ماشین چینی دارم درد بلای این خودرو سازای چینی بخوره تو سر ایران خودرو و سایپا تا حالا 90 هزار کیلومتر کاکرده و تا به امروز کوچکترین مشکلی نداشتم حالا نمیگم موردی شاید از 100 تا ماشین یه دو سه تایی به مشکل بر بخوره

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =