روغن‌های سنتتیک

سودهای کلان در بازار روغن‌موتور از یک‌سو و عدم‌آگاهی و شناخت مصرف‌کنندگان از یک محصول باکیفیت از سوی دیگر، کار را تا جایی پیش برده که یک شرکت خودرویی به‌جای استفاده از محصولات تولید داخل، ‌اقدام به واردات برندی بی‌نام و نشان از کشور پاکستان کرده است.

این خودروساز درحالی متوسل به یک برند ناشناخته پاکستانی شده است که درحال حاضر چهار شرکت تولیدکننده روغن‌موتور در کشور علاوه‌بر امکان تامین نیاز بازار داخلی، ‌بخشی از محصولات خود را نیز به بازارهای خارجی صادر می‌کنند.

بر اساس آمارهای موجود، نیاز کشور به روانکارهای خودرو به 450میلیون‌لیتر در سال می‌رسد که 85درصد آن توسط چهار شرکت تولیدکننده داخلی یعنی نفت بهران،‌ نفت پارس، ‌نفت سپاهان و ایرانول تامین می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، برخی شرکت‌های خودرویی به‌دلیل بالا بودن تکنولوژی ساخت موتور خودروهایشان تاکید خاصی بر استفاده از روغن‌موتورهای خارجی، ‌آن هم از برندهای معتبر دنیا دارند. این درحالی است که شرکت‌های داخلی با دست‌یافتن به فرمولاسیون تولید روغن‌های پیشرفته، ‌پس از خرید روغن پایه گروه دو،‌ سه یا چهار اقدام به تولید روغن‌های مرغوب و قابل استفاده در خودروهای روز دنیا می‌کنند.

حال مشخص نیست چرا مسئولان این شرکت خودرویی به‌جای استفاده از روغن‌های مرغوب داخلی اقدام به واردات محصولی ناشناخته، آن‌هم از کشور پاکستان کرده‌اند و البته آن را با قیمت‌هایی به مراتب بالا و باورنکردنی در شبکه خدمات پس از فروش خود برای برخی خودروهای با تکنولوژی روز می‌فروشند.

به گفته کارشناسان صنعت و بازار روغن موتور، این اقدام بی‌شک با سود بالای فروش روغن در شبکه خدمات پس از فروش و حتی بازار ثانویه در ارتباط است و به‌زودی باید منتظر ورود این برند پاکستانی به تعویض روغنی‌های سطح شهر نیز باشیم.

در حال حاضر از بین چهار شرکت تولیدکننده روغن موتور در ایران، ‌سه شرکت اقدام به تولید روغن‌هایی با بالاترین سطح کیفی کرده‌اند و محصولات خود را با استاندارد API-SN روانه بازار می‌کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اهوازی IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    کدوم روغن ایرانی امروز تویه اهواز 8تعویض روغنی رو گشتم روغن ایرانی نبود فقط روغن خارجی بود احتمالا گزینه ی دوم شما همون صادرت روغن ایرانی درست تر باشه یک بشکه 4لیتری بهران پیشتاز رو به زور و التماس80 هزار تومن خریدم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =