بورس

در مورد خودرویی‎های بورس نیز باید گفت با توجه به این‎که این سهام‎ رشدهای خود را درچندوقت اخیر انجام داده‎اند، این نمادها همچنان در فاز اصلاحی باقی خواهند ماند تا در قیمت مناسب دوباره روند صعودی را آغاز کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه خودرویی در هفته‎ای که گذشت، عملکرد بسیار ضعیفی از خود برجای گذاشت و روند نزولی را به ثبت رساند. این در حالی است که کلیت بازار سرمایه بعد از چند روز که وارد فاز اصلاحی شده بود، در آخر هفته گذشته روند مثبت در پیش گرفت. در مورد خودرویی‎های بورس نیز باید گفت با توجه به این‎که این سهام‎ رشدهای خود را درچندوقت اخیر انجام داده‎اند، این نمادها همچنان در فاز اصلاحی باقی خواهند ماند تا در قیمت مناسب دوباره روند صعودی را آغاز کنند. براساس این گزارش، بازار سهام که در دوهفته گذشته در میانه‎های کانال 185هزارواحد به فعالیت خود پایان داد، در کش‎وقوس‎های هفته گذشته به کانال 181هزار واحد وارد شد.

  اصلاح قیمت‎ها، لازمه ایجادروند تعادلی در بازار صعودی
بارها کارشناسان اقتصادی تاکید داشتند لازمه ایجاد یک روند تعادلی در بازار صعودی، استراحت و اصلاح قیمت‎هاست. برهمین‌اساس، بازار سهام که بازدهی بیش‌از صددرصد از ابتدای سال را نیز تجربه کرد، وارد فاز اصلاح قیمتی شد. همچنین با وجود این‌که انتظار افت قیمتی در برخی نمادهای بازار قابل‌پیش‎بینی بود اما در اواسط هفته این مسیر با فوران رفتارهای هیجانی منحرف شد. هیجانی که حجم زیادی از تصمیمات سهامداران را تحت‎شعاع قرار داد و باعث عرضه‎های بی‎منطق شد. همین موضوع منجربه افت قیمتی در نمادهایی شد که از لحاظ بنیادی شرایط بسیار خوبی را سپری می‎کردند.

  کاهش ریسک‎های اقتصادی کشور
ازسوی‌دیگر، در این مدت خبرهای متعددی منتشر شد که تاثیر قابل‌توجهی بر کاهش ریسک‎های اقتصادی کشور داشت؛ از کاهش نرخ ارز و نوسان بازارهای موازی گرفته تا همکاری‎های مشترک بین ایران و کشورهای اروپایی درراستای کاهش اثر تحریم‎های هسته‎ای، خبرهای مثبتی بودند که توانستند چشم‎انداز مثبت سرمایه‎گذاری در بورس را تاحد زیادی افزایش دهند. همچنین در عناوین خبرهای مهم هفته گذشته موضوع ایجاد کانال تجاری میان ایران و کشورهای اروپایی مطرح شد. موضوعی که تاحد زیادی از اثرگذاری نقشه آمریکا برای تشدید تحریم‎های هسته‎ای می‎کاهد. به گفته مقامات ارشد اروپایی ، مبادلات مالی در این کانال خارج از سوئیفت بوده است و صادرات نفت در صدر کالاهای صادراتی از سوی ایران در اولویت قرار دارد. اگر چاشنی هیجان در اتفاقات هفته گذشته را نادیده بگیریم، بعد از اصلاح قیمتی دو هفته گذشته، در هفته جاری بازار پتانسیل رشدهای بسیار زیادی دارد. زیرا با وجود افت 2.4درصدی شاخص‌کل طی این مدت، میانگین ارزش معاملات بورس همچنان در ارقام قابل‌قبولی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =