کد خبر: 221804
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
بورس

روز گذشته و در جریان دومین روز معاملاتی گروه خودرویی در بورس اوراق بهادار تهران، جاده‎مخصوصی‎ها به‌روال چند روز گذشته روند نزولی از خود برجای گذاشتند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، زامیاد، پارس‎خودرو، گروه بهمن، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، سرمایه‎گذاری رنا و مهرکام‌پارس منفی خوردند.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته و در جریان دومین روز معاملاتی گروه خودرویی در بورس اوراق بهادار تهران، جاده‎مخصوصی‎ها به‌روال چند روز گذشته روند نزولی از خود برجای گذاشتند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، زامیاد، پارس‎خودرو، گروه بهمن، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، سرمایه‎گذاری رنا و مهرکام‌پارس منفی خوردند و در مقابل تنها نمادهای آهنگری تراکتورسازی ایران، سازه‎پویش و لنت ترمز ایران نیز مثبت شدند. ایران‎خودرو نیز نسبت‌به روز شنبه تغییر قیمت نداشت و ثابت ماند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 8هزارو291 نوبت معاملاتی، 218میلیون‌و900هزارسهم به ارزش 21میلیاردو700میلیون‌تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار خودرویی‎ها تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 16هزارو229میلیاردتومان شد.

   اختلال در سامانه معاملات
روز گذشته درحالی روند کاهش قیمت‌ سهم‌ها در بورس اوراق بهادار مقداری متعادل شد که برای مدتی در سامانه معاملات اختلالاتی به‌وجود آمد و امکان سفارش‌گیری و انجام معاملات متوقف شد. اما از ساعت ۱۱:۵۰ دوباره سفارش‌‎گیری‌ها از سر گرفته شد و تا ساعت ۱۲:۳۰ ادامه پیدا کرد. برخی معامله‌گران بازار سرمایه معتقدند در چنین زمان‌هایی باید دادوستدها ابطال و ساعات معاملاتی تمدید شود. طی ماه‌های گذشته چندبار دیده شده هسته معاملات بورس برای مدتی مختل شده و معامله‌گران را با مشکل روبه‌رو کرده است.

   کندتر شدن روند کاهش قیمت‌ها
روز شنبه قیمت سهم‌ها در بورس اوراق بهادار به‎شدت کاهشی بود و تقریبا در تمام گروه‌های صادرات‎محور شاهد صف پایدار فروش بودیم. عرضه سنگین حقوقی‌ها در روزهای گذشته، بیشترین تاثیر را بر کاهشی‎شدن قیمت‌های بازار و افت نماگر اصلی بورس داشت. اما روز یکشنبه روند کاهش قیمت‌ها کندتر شده است، به‌طوری‌که در مجموع نسبت‌به روزشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۱۰9 واحد افت کرد و به تراز ۱۷۴هزارو۹۲۴ واحدی رسید.
   نقطه اوج اثرگذاری تحریم‌ها
کارشناسان معتقدند همچنان اثرگذارترین مولفه در بازار سهام افزایش نرخ ارز است. افزایش نرخ دلار در شش‎ماهه ابتدای سال باعث شد روند قیمت‌ها در بورس صعودی باشد. 
اگر این روند افزایش ادامه‌ داشته باشد، بورس نیز همچنان مثبت خواهد بود.البته امکان دارد بازار ارز مانند چندروز گذشته ساکن باشد و این عامل باعث شود در قیمت‌های بورس و شاخص‌کل شاهد اصلاح باشیم. اهالی بورس می‌‎گویند نقطه اوج اثرگذاری تحریم‌ها قبل از ۱۳ آبان‎ماه است. امکان دارد تا قبل از ۱۳ آبان‎ماه قیمت‌ها به کف برسند و برای خرید جذابیت بیشتری داشته باشد اما درعین‌حال اصلاح قیمت‌ها به نحوی انجام خواهد شد که هجوم فروشندگان کم شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    0 0
    الحمدالله. تا کور شوند کسانی که خداوند را در کارشان منظور نمی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =