بورس

 روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، سرانجام پس از چند روز، نمادهای این صنعت بورسی مثبت شدند، به‎طوری‎که نماد شرکت‎های سایپا، زامیاد، پارس‎خودرو، سایپا آذین، گروه بهمن، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، سرمایه‎گذاری رنا، آهنگری تراکتورسازی ایران، مهرکام‌پارس و قطعات اتومبیل ایران سبزپوش شدند.

 به گزارش «اخبار خودرو»،  روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، سرانجام پس از چند روز، نمادهای این صنعت بورسی مثبت شدند، به‎طوری‎که نماد شرکت‎های سایپا، زامیاد، پارس‎خودرو، سایپا آذین، گروه بهمن، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، سرمایه‎گذاری رنا، آهنگری تراکتورسازی ایران، مهرکام‌پارس و قطعات اتومبیل ایران سبزپوش شدند و درمقابل نمادهای الکتریک‎خودروشرق، چرخشگر، نیرو محرکه، رینگ‎سازی مشهد و ایرکاپارت صنعت نیز منفی خوردند. همچنین روز گذشته طی 24هزارو473 نوبت معاملاتی، 328میلیون سهم به ارزش 56میلیاردو300میلیون‌تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل گروه خودرویی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 16هزارو930میلیارد تومان شد.

  فنرسازی زر در صدد تامین مالی
فنرسازی زر که یکی از زیرمجموعه‎های سایپاست، مجوز افزایش سرمایه ۶۰درصدی گرفت اما روز گذشته با صف فروش روبه‎رو شد. شرکت فنرسازی زر که دو سال پیش مجوز افزایش سرمایه 149.5درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی را گرفته بود، بار دیگر درصدد تامین مالی برآمده است. این زیرمجموعه سایپا مجوز افزایش سرمایه 60درصدی از محل مطالبات به‎روز‎شده سهامداران و آورده نقدی را گرفت و آماده برگزاری مجمع فوق‎العاده در روزهای آینده شد. فنرسازی زر می‎تواند سرمایه اسمی کمتر از 50میلیاردتومانی فعلی را به‌حدود 80میلیاردتومان برساند و صرف اصلاح ساختار مالی کند اما این خبر، روز گذشته نتوانست مانع از تشکیل صف فروش 1.1میلیون‌سهمی و کاهش 5‌درصدی 3.4‌درصدی قیمت شود.

  یک روز صف فروش، یک روز صف خرید
بورس در این روزها غیرقابل پیش‌بینی‌تر از گذشته شده و ریسک‌های سیستماتیک موجود در بازار سرمایه بیش‌از گذشته سرمایه‌گذاران را در تصمیم‌گیری مردد کرده است. عرضه‌های نابهنگام برخی حقوقی‌ها نیز در این روند، تاثیرگذار است. دیروز برخلاف روز یکشنبه، پس از شروع ساعت معاملاتی بورس اوراق بهادار، شاخص‌کل شاهد افزایش بود، به‌طوری‌که تا دقایق پایانی، معاملات رشد را تجربه کرد و پس از ۵۷۲۳ واحد افزایش تا رقم ۱۸۰هزارو۵۴۹واحدی پیش رفت. شاخص‌کل هم‎وزن نیز پس‌از ۲۶۴واحد رشد تا رقم ۲۸هزارو۷۱۴واحدی افزایش یافت. به‎رغم افت شدید بازار در روز یکشنبه، دیروز بورس تهران روی دیگری را به سهامداران نشان داد. کمتر کسی از سهامداران خرد انتظار داشت یک روز پس از افت شدید قیمت‌ها و صف‌های فروش، یکباره کل بازار، سبزرنگ شود و صف‌های فروش جای خود را به صف‌های خرید دهد. عرضه‌ها و حتی جمع‌آوری سهام توسط برخی حقوقی‌ها در این روزها بیش‌از گذشته در روند معاملات تاثیرگذار است و شرایط را برای معامله سهامداران خرد تا حدودی غیرقابل پیش‌بینی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =