کویر موتور

شرکت کویر موتور با افتتاح خط تولید موتورسیکلت‌های برقی خود در اصفهان،‌ تولید موتورهای ویژه کار با پیشرانه برقی را در کشور کلید زد.

 به گزارش «اخبار خودرو»، اگرچه تا امروز مشکلات زیادی در روند توسعه بازار موتورسیکلت‌های برقی وجود داشت و یکی از این مشکلات رفت‌وآمد بدون پلاک این موتورسیکلت‌ها بود، اما با ثبت پلاک اولین موتوربرقی کشور در شرکت کویرموتور، حالا این شرکت از فاز تولید آزمایشی این دسته از موتورها، آن‌هم با کاربرد تفریحی خارج شده و تولید موتورسیکلت‌های کار با پیشرانه برقی را آغاز کرده است. حاصل این دیدگاه جدید کویرموتور، مراسمی بود که روز گذشته در شهرک صنعتی رازی استان اصفهان با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون وزارت صمت و استاندار اصفهان برگزار شد. در این مراسم به‌غیراز پلاک‌گذاری اولین موتورسیکلت ES8، مجید رضایی صاحب‌ برند و مدیرعامل شرکت یکتاسیکلت کویر، سه پیشنهاد برای تسهیل و ترویج استفاده از موتورسیکلت‌های برقی ارائه داد. او پیشنهاد داد در اولین گام، سن اخذ گواهینامه رانندگی با این موتورهای برقی از 18 به 16سال کاهش یابد و با توجه به سهل‌بودن رانندگی با این وسیله نقلیه، افرادی که گواهینامه رانندگی با خودرو را دارند نیز بتوانند از این نوع موتورسیکلت استفاده کنند. در کنار این دو مورد، رضایی به فراهم‌شدن امکان استفاده از موتورسیکلت‌های برقی توسط بانوان نیز اشاره کرد.
 با تغییر دیدگاه کویر موتور نسبت به موتورهای برقی، حالا قرار است دو مدل جدید به جمع اسکوترهای برقی این شرکت اضافه شود. به‌جز دو مدل ES-5 و ES-6 که با شروع سال جدید به‌عنوان اسکوترهای کیلس (ریموت‌دار) به بازار عرضه شدند،‌ قرار است طی 3‌ماه آینده یکی از محصولات برند معتبر و معروف سوکو نیز به جمع برندهای معتبر کویر موتور بپیوندد. البته با توجه به تفاوت‌های سخت‌افزاری سوپرسوکوهایی که توسط دیگر شرکت‌ها به بازار تزریق‌شده بودند، کویر موتور امکان ارائه خدمات به مالکین فعلی سوپرسوکوها را ندارد. پس از سوپرسوکو، تا پایان سال قرار است اسکوتر هوشمندی توسط کویر موتور به بازار عرضه شود که امکان جمع‌شدن نیز  دارد و می‌توان آن را به‌راحتی در صندوق عقب خودرو قرار داد.
 همچنین کویر موتور به وعده خود عمل کرده و حالا درصد داخلی‌سازی این موتورسیکلت‌ها به کمک شش قطعه‌ساز ایرانی افزایش‌یافته است. در این میان می‌توان به شرکت راویار پولاد اشاره کرد که شاسی، دو شاخ عقب، جک وسط، جک بغل، براکت جای پلاک، شبرنگ‌ها، بست باتری و قفل زین اهرم تعادل سری ES2 را تولید می‌کند. 
در مورد مدل‌های جدید ES6 نیز شرکت پارس فلز، وظیفه تامین قطعات شاسی، دوشاخ عقب، جک وسط، میل فرمان، براکت پیشانی بوق و میل جاپایی وسط را بر عهده‌ گرفته است. با شروع پلاک‌گذاری موتورهای برقی کویر، این اسکوترها از لاستیک‌های ایران‌یاسا در ابعاد 3.00-10، 90/90-12 و 120/70-11 استفاده خواهند کرد. شرکت «پیشرو قالب سیمین‌دشت» نیز ES8 و ES5 قطعات شاسی، دوشاخ عقب، جک وسط، جک بغل، رابط گلگیر عقب به شاسی، بست باتری، جاپایی‌ها، بوش جک وسط و گارد عقب را تامین خواهد کرد. شرکت پرشیا کابل تک سیم‌کشی ES2 و ES5 را تولید می‌کند و درنهایت باید به شرکت آذین صنعت حافظ اشاره کرد که زین هر چهار اسکوتر برقی کویر را تامین کرده است. در این مراسم شهردار اصفهان از شروع پایلوت طرح جایگزینی ۴۰۰‌هزاردستگاه موتور فرسوده با موتوربرقی اطلاع داد و البته اعلام کرد که پس از اجرایی شدن این طرح، طرح جدیدی در این شهر تاریخی اجرایی خواهد شد و ضمن آن از تردد موتورسیکلت‌های بنزینی در مناطق تاریخی و توریستی این شهر جلوگیری به عمل خواهد آمد. به گفته صلواتی، معاونت حمل‌ونقل استان اصفهان برای تسهیل استفاده از موتورسیکلت‌های برقی، قرار است ۵۰‌ایستگاه شارژ در این مناطق ایجاد شود. بنابراین کویر موتور باعث شد ترویج استفاده از موتورسیکلت‌های برقی یک قدم پیشرفت کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرج قادری IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    2 0
    خوبه لطفاً نحوه اقساط و نمایندگی در فردیس کرج را معرفی کنید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =