کد خبر: 221892
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
مرسدس بنز GLC F-Cell

مرسدس بنز هم‌اکنون جزئیات کامل شاسی‌بلند GLC F-Cell را منتشر کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، این خودروی جدید از قوای محرکه پلاگین هیبریدی منحصربه‌فردی سود می‌برد که ترکیبی از تکنولوژی سلول سوختی و الکتریکی بوده و برای اولین بار در دنیای خودرو معرفی شده است. به عنوان نتیجه، GLC F-Cell هم از الکتریسیته و هم از هیدروژن سود می‌برد.

شاسی‌بلند مرسدس در حالت هیبریدی و با باک پر 4.4 کیلوگرمی از هیدروژن محدوده حرکتی 478 کیلومتری دارد. این باک را می‌توان درست همانند یک خودروی بنزینی در سه دقیقه پر کرد. البته خودرو در حالت تمام الکتریکی برد 51 کیلومتری دارد.

باتری لیتیوم-یونی GLC F-Cell ظرفیت 13.5 کیلووات ساعتی داشته و همچنین به عنوان منبع انرژی پیشرانه الکتریکی 155 کیلوواتی عمل می‌کند. این باتری را می‌توان با استفاده از شارژر خانگی یا جایگاه شارژ عمومی شارژ نمود. رساندن شارژ 10 درصدی باتری به 100 درصد حدود 1.5 ساعت طول می‌کشد.

سیستم سلول سوختی جمع‌وجور این خودرو در محفظه پیشرانه نصب شده است. پیشرانه و باتری نیز در بخش عقب جای گرفته‌اند.

چهار حالت کارکردی برای این خودرو وجود دارد که شامل هیبریدی، سلول سوختی، باتری و شارژ می‌باشد. این خودرو در حالت هیبریدی قدرت را از هر دو حالت سلول سوختی و الکتریکی می‌گیرد. در حالت F-Cell شاهد به‌کارگیری سیستم سلول سوختی است و تنها هیدروژن به عنوان سوخت مصرف می‌شود.

حالت باتری هم تضمین کننده‌ی استفاده از حالت تمام الکتریکی GLC F-Cell بوده و سیستم سلول سوختی از مدار خارج است. نهایتاً به حالت شارژ می‌رسیم که به معنی در اولویت بودن شارژ باتری می‌باشد. عملکرد ریکاوری انرژی در تمامی حالت‌ها فعال می‌باشد.



مرسدس می‌خواهد به گسترش جایگاه‌های هیدروژن کمک کند و قبلاً برنامه‌هایی برای این کار داشته است. این خودروساز به همراه شرکت همکار H2 Mobility هدف‌گذاری گسترش شبکه هیدروژن از 51 به 100 ایستگاه را دارد. این برنامه درازمدت شامل تأسیس نهایی 400 جایگاه سوخت‌گیری هیدروژن می‌باشد. پروژه‌های مشابهی هم در اروپا، آمریکا و ژاپن در دست اجراست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =