کد خبر: 221965
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
جک S۵

شاید S5 را در نگاه اول یک شاسی‌بلند چینی دیگر در سطح باقی رقیبان ببینیم اما با نگاه کلی به طراحی این خودرو، سطح امکانات و تجهیزات بکار رفته، پیشرانه نصب‌شده متوجه خواهیم شد که این بار داستان متفاوتی درراه است.

به گزارش «اخبار خودرو»،در روزهایی که بیشتر متقاضیان خودرو در حال بررسی برای انتخاب خرید خودرو یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند یک خودرو را به گزینه‌ای مهم در خرید تبدیل کند موضوع نقد شوندگی و بازار دست دوم است، موضوعی که پی بردن به آن شاید آسان نباشد اما با نگاهی به آگهی‌های روزنامه‌ها و سایت‌های اینترنتی؛ اضافه شدن خودرو جدید و فروخته شدن خودرویی که تنها چند روز پیش آگهی آن درج‌شده می‌توانیم بفهمیم جک اس ۵ یکی از خودروهایی است که می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید این روزها باشد.

شاید S5 را در نگاه اول یک شاسی‌بلند چینی دیگر در سطح باقی رقیبان ببینیم اما با نگاه کلی به طراحی این خودرو، سطح امکانات و تجهیزات بکار رفته، پیشرانه نصب‌شده متوجه خواهیم شد که این بار داستان متفاوتی درراه است. درگذشته هر زمان بحث خودرو چینی ‌پیش می‌آمد همگان از طراحی ضعیف و موارد استفاده‌شده بی‌کیفیت به همراه پیشرانه کند سخن می‌گفتند. اماجک با S5 ثابت کرد چینی‌ها مسیر خودروسازی خود را از کپی کردن محصولات اروپایی به خودکفایی و رشد این صنعت تغییر داده‌اند. در نمای کلی با یک شاسی‌بلند کوچک شهری سروکار داریم که هماهنگی خوبی بین تمام قسمت‌های آن دیده می‌شود و در قسمت‌هایی سعی شده است تا از طرح سیال گونه بعضیخودروسازان معروف دنیا استفاده کند. در نمای جلو اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، شباهت S5 باهیوندای ix35 است و شاید حتی بعضی افراد که اهل خودرو نیستند در نگاه اول این دو را اشتباه بگیرند این اتفاق در نمای عقب نیز رخ می‌دهد جایی که نمای عقب و فرم چراغ‌ها ابتدا بیننده را به یاد محصولات آئودی می‌اندازد.در داخل خودرو نیز طراحی قابل‌قبول و مواد اولیه باکیفیت به چشم می‌خورد که با نمای خارجی هارمونی خوبی دارد و نکاتی مانند صفحه کیلومتر که مشابه به هیوندای توسان است  خریدار را ترغیب به خرید آن می‌کند. S5 به یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ 2 لیتری از نوع DOHC مجهز شده که دقیقاً 1997 سی‌سی حجم دارد. روی آن یک سیستم پرخوران توربوشارژ نیز نصب‌شده است که به کمک آن می‌تواند حداکثر 174 اسب‌بخار در 5200 دور در دقیقه و 235 نیوتن‌متر در بین 2000 تا 4000 دور در دقیقه را تولید کند. اگر به دیگر رقبای معروف بازار یعنی نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که آن‌ها نیز با پیشرانه حجیم‌تر تقریباً همین میزان اسب‌بخار و گشتاور را تولید می‌کنند که این یک برگ برنده برای S5 محسوب می‌شود.جک S5 از امکانات رفاهی خوبی بهره می‌برد و قطعا مالک خودرو را راضی نگه می‌دارد از این امکانات می‌توان به چهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ( ABS چهار کانال)، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC ، سیستم پایداری الکترونیکی ESP ، سیستم کنترل کشش TCS ، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز  EBD ، سیستم ترمز اضطراری EBA، سیستم ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کلیدهای مولتی‌مدیا روی فرمان ، دارای 6 بلندگو ، بلوتوث ، سیستم پخش MP5 با خروجی USB ، IPod – AUX، پیشرانه مجهز به توربوشارژ است ، سیستم فرمان چرخ‌دنده شانه‌ای با کمک برقی ، رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی ، تریم مشکی ، مجهز به سیستم ISOFIX ، قفل ایمنی کودک ، کنسول جلو و عقب ، آنتن شیشه‌ای ، خروجی پاور 12 ولت ، سنسور دنده‌عقب ، تهویه مطبوع ، قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در 2 جهت ، فرمان الکترونیکی + Servomotor ، اخطاردهنده فشار باد چرخ‌ها ، سیستم ضد سرقت ، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت و کمک‌راننده در 4 جهت ، کاور موتور ، پوشش چرمی فرمان ، صندلی چرمی ، کامپیوتر سفری ، دارای دیمر (تنظیم‌کننده نور صفحه کیلومتر) ، چراغ‌راهنما روی آینه ، تنظیم ارتفاع نور ، چراغ‌های جلو برقی ، چراغ‌های عقب LED ، چراغ‌ترمز سوم ، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب ، روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو ، آینه‌های جانبی برقی تاشونده همراه با گرمکن ، سان روف اشاره کرد.

گفتنی است برای اطلاعات بیشتر درباره خرید این خودرو می توانید اینجا کلیک کنید

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    0 1
    همه رو گفتین آخرش باید بگیم لگن چینی... تمام.
    • شناس GR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      0 0
      شما اگر پول داشتی حتما میخریدی.
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      0 0
      بروبابا تو که نمیتونی بخری بیخود می‌کنی نظر میدی
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    0 0
    کاربرای برخی سایتا رو می خوندم می گن هایما توربو از این بهتره با این گرونی آدم مجبوره بره سمت همین ماشینا
  • شهروند IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    0 1
    یه مشکل ما ایرانیه اینه که بدون دانش دهنمونو باز میکنیم و راجعبه همه چیز نظر کارشناسی داریم! آقا جان جک اس5 تمام آپشنهای توسان رو داره به اضافه یکسری آپشنهای اضافه مثل ترمز دستی برقی گرمکن آینه صندلی برقی با مموری و ... اتاقشم که با توسان یکیه داخل اتاقشم از توسان با کیفیت تر و شیکتره موتورشم که از توسان پرقدرت تره خدمات پس از فروششم بهتره پنج سالم گارانتی داره بازار دست دومشم که داغ تره شما مشکلت اینه کن ساخت چینه؟
  • امیر مختار IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    1 0
    جک عالیه ، اون دوستی که میگه چینی اشغاله ، قطعا خودش یک دستگاه پراید یا پژو دست دوم داره و از روی حسادت این حرف رو میزنه
  • حسن FR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    0 0
    اصلا جنس‌های چینی حرف نداره من نمی‌دونم چطور اینقدر با کیفیت میسازن اینا رو کیا و مرسدس باید تعطیل کنن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =