کد خبر: 222000
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
بورگوارد BORGWARD

سرمایه‌گذاران و کارآفرینانی که ایده ناب بازگشت یک برند کلاسیک را دارند، باید به سرنوشت بورگوارد توجه کنند تا مسیر درستی را برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»، بیکی فوتون (Beiqi Foton) خودروسازی چینی بود که در سال ۲۰۱۴ به‌وسیله حساب بانکی خود بازگشت بورگوارد را تضمین کرد. این برند اصیل آلمانی در سال ۱۹۶۱ سومین خودروساز ژرمن‌ها بود و حالا دوسوم از کل سهام آن به سرمایه‌گذارش تعلق دارد.

به‌غیراز فروش ۹۲هزاردستگاه از شاسی‌بلندهای لوکس این برند در سطح جهانی از سال ۲۰۱۶، قرار بود امسال فروش بورگوارد در اروپا نیز پا بگیرد. اما همزمان با شروع بازگشت دوباره بورگوارد به بازار اروپا، فروش محصولات این برند از ماه آگوست ۲۱درصد کاهش پیدا کرد. چیزی نگذشت که چشم بادامی‌ها احساس خطر کرده و پروژه احداث خط‌تولید مدرنشان در برمن آلمان را تعلیق کردند.

حتی قرار بود امسال بورگوارد واحد تحقیق و توسعه‌ای را در دره سیلیکون کالیفرنیا احداث کند که برنامه این ساختمان نیز هنوز مشخص نیست.

مدیران چینی مدعی هستند که سرمایه‌گذاری‌شان روی این برند آلمانی باعث ضرر ۲۳۲میلیون‌دلاری طی ماه آگوست شده است. بنابراین تصمیم فعلی آن‌ها فروش تمام ۶۶درصد سهامشان است تا از شر بورگوارد خلاص شوند.

البته درصورتی‌که سرمایه‌گذار مناسب‌تری پیدا شود و فقط روی شاسی‌بلندهای لوکس برنامه نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که بورگوارد به موفقیت مدرن خود ادامه دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =