بازار خودرو

می‌توان گفت بازار خودرو این روزها خود را وابسته به بازار ارز و سکه می‌داند و سعی می‌کند رفتار خود را متاثر از آن بداند.

به گزارش «اخبار خودرو»،  فرازونشیب قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد روند صعودی که طی ماه‌های گذشته به‌تدریج شکل گرفته است، به‌صورت حباب بوده و پایه‌واساس منطقی ندارد. به‌همین‌دلیل می‌توان گفت بازار خودرو این روزها خود را وابسته به بازار ارز و سکه می‌داند و سعی می‌کند رفتار خود را متاثر از آن بداند. بررسی قیمت خودروها در نخستین روز هفته در مقایسه با روز پایانی هفته گذشته نشان از ثبات قیمت برخی خودروها و همچنین افزایش برخی دیگر دارد و برخلاف روزهای گذشته خبری از کاهش‌ قیمت‌های میلیونی در بازار نیست.
این درحالی است که بسیاری از فعالان و خریداران خودرو در انتظار تصمیم‌ نهایی ستاد تنظیم بازار مبنی‌بر اعلام قیمت‌های جدید هستند. زیرا طی روزهای گذشته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت پیشنهادی خودروهای داخلی را به این ستاد تحویل داده است اما باتوجه به تغییرات انجام‌شده در راس هرم وزارت صنعت،‌معدن‌وتجارت، پرونده قیمت‌گذاری خودرو به‌صورت موقف بسته شده و تا زمان مشخص شدن اعضای جدید ستاد تنظیم بازار و وزارتخانه، موضوع قیمت‌گذاری خودروهای داخلی بلاتکلیف خواهد ماند.
با این حال با بررسی‌های صورت‌گرفته در نخستین روز از هفته جاری، بازار خودرو نسبت‌به روزهای پایانی هفته گذشته تغییرات چندانی نداشته و تنها برخی مدل‌های پرفروش دچار نوسانات قیمتی اندکی شده‌اند. برهمین‌اساس می‌توان گفت قیمت پژو 206 تیپ2 و همچنین تیپ5 در روز شنبه نسبت‌به هفته گذشته، 500هزارتومان افزایش داشته است، به‌طوری‌که این خودروها در بازار به ترتیب با قیمت 58میلیون‌و500‌هزار تومان ‌و 69‌میلیون‌تومان به‌فروش می‌رسند.
همچنین خانواده پراید که پرفروش‌ترین آن‌ها مدل111 است، بدون تغییر نسبت‌به هفته گذشته با همان قیمت 36‌میلیون‌و500‌هزارتومان خریدوفروش می‌شود. اما دیگر محصول پرفروش سایپا یعنی تیبا که شامل دو مدل معمولی و هاچ‌بک است، با کاهش یک‌میلیون‌تومانی در بازار همراه بوده و نسخه معمولی یا سدان این خودرو با قیمتی حدود 39‌میلیون‌تومان در بازار خریدوفروش می‌شود. همچنین تیبا2 که با استقبال بیشتری در بازار همراه است، در نخستین روز هفته قیمتی حدود 42‌میلیون‌و500هزارتومان داشته است.
اما کوییک که به‌عنوان جدیدترین محصول سایپا در بازار شناخته می‌شود، طی هفته‌های گذشته افت‌وخیز قیمتی چندانی را در بازار تجربه نکرده و با همان قیمت حدود 65میلیون‌تومان برای نسخه پلاس‌فول در بازار خریدوفروش می‌شود. اما در میان خودروهای تولید داخل، رنو ساندرو استپ‌وی یکی از گزینه‌هایی است که طی ماه‌های اخیر روند صعودی قیمت شدیدی را در بازار تجربه کرده است. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد طی هفته جاری قیمت این خودرو تغییرات چندانی نسبت‌به روزهای پایانی هفته گذشته نداشته و با قیمتی حدود 124 تا 126میلیون‌تومان برای نسخه اتوماتیک برای فروش گذاشته شده است. از طرف دیگر پژو 207 اتوماتیک که این روزها به گزینه‌ای جذاب در بازار تبدیل شده است، مانند ساندرو استپ‌وی تغییری در قیمت‌ها نداشته و با قیمت حدود 105‌میلون‌تومان خریدوفروش می‌شود.
اما یکی دیگر از بخش‌های بازار که پس از خروج آمریکا از برجام دچار شوک شده، خودروهای مونتاژی نظیر پژو 2008 و کیا سراتوی مونتاژی توسط سایپا هستند. این خودروها که طی هفته‌های گذشته با بالا رفتن نرخ ارز، افزایش 10 تا 15‌میلیون‌تومانی را در بازار تجربه کردند، این روزها با ثبات نسبی در بازار همراه بودند و تغییر چندانی در قیمت‌ها نداشته‌اند. برهمین‌اساس روز گذشته قیمت پژو 2008 در بازار حدود 233میلیون‌تومان و قیمت کیاسراتوآپشنال مونتاژ داخل حدود 199میلیون‌تومان تخمین زده شد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    0 0
    قیمت ها عالی هستند امیدوارم اینجوری پیش بره ببخشیید من ایران نبودم فکر کردم قیمتها به ریال هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =