کد خبر: 222127
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲
بازار خودرو

یک مقام مسئول در سازمان حمایت گفت: بررسی قیمت تمام شده خودرو در این سازمان بدون لحاظ منافع یکسویه شرکت‌های خودروساز و یا مصرف‌کنندگان و بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده است و پس از آن کارگروه تنظیم بازار بر چگونگی پیاده سازی قیمت‌ها تصمیم می گیرد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از شاتا،  وحید منایی، گفت: بررسی قیمت تمام شده خودرو در این سازمان بدون لحاظ منافع یکسویه شرکت های خودروساز و یا مصرف کنندگان، صورت می پذیرد.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با استناد به ابلاغیه شماره 169756.60 مورخ 27 شهریورماه سال جاری در رابطه با دستورالعمل ساماندهی بازار خودرو توسط وزیر صنعت ،معدن وتجارت و رئیس کارگروه تنظیم بازار، بیان داشت: قیمت خودرو پس از بررسی و محاسبه قیمت تمام شده توسط این سازمان بر مبنای مستندات مالی حسابرسی شده و مرتبط با تولید هر خودرو در کمیته خودرو مطرح و برای تأیید و تصویب به کارگروه تنظیم بازار منعکس می‌شود.
منایی ضمن تاکید بر اینکه هیچ یک از کارکنان این سازمان نقش و کرسی در هیئت مدیره شرکت های خودروساز ندارند، گفت: بررسی قیمت تمام شده خودرو در این سازمان بدون لحاظ منافع یکسویه شرکت های خودروساز و یا مصرف کنندگان و صرفاً بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده و اسناد و مدارک مثبته، وفق ضوابط عمومی قیمت گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت ها و با رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صورت می پذیرد و این موضوع در قالب یک نظریه کارشناسی و محاسباتی طرح می شود که باید جانب انصاف، عدالت و بی طرفی در آن بر اساس واقعیات و اعداد و ارقام رعایت شده باشد.
وی در ادامه افزود: بدیهی است متعاقباً، کارگروه تنظیم بازار بر اساس منافع، مصالح و ملاحظات تنظیم بازار نسبت به چگونگی اعمال و پیاده سازی قیمت های جدید،تصمیم خواهدگرفت.
معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مقایسه شرایط فعلی با سال 1391و متهم کردن این سازمان را به حفظ منافع تولیدکنندگان، مربوط به حدس و گمان شخصی برخی افراد دانست و توضیح داد: اساساً قیمت های فروش خودروسازان در اسفند ماه سال 1391 نیز بر اساس ضوابط قانونی وقت راساً توسط خودروسازان تعیین و اجرا شده و موضوع تعیین قیمت دو برابری توسط این سازمان در مقطع زمانی یاد شده به هیچ وجه صحت ندارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روزبه US ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    6 0
    سلام آخه کسایی که سال ۹۶ ثبت نام کردن و از موعد تحویل خودروهاشون ماهها گذشته چه ربطی به گرونی داره؟ پس پیش پرداخت رو واسه چی میگیرن؟ مگه واسه این نمیگیرن که قطعات رو پیش خرید کنن؟
  • علی IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    1 0
    با سلام اخر قیمت تمام شده چه صیغه ایی است اگر اینطور باشد دیگر احتیاجی به مدیریت نیست اینها اتاق خودرو را از تهران میارن بابل بعد خودرو را میبرن تهران و همینطور سه برابر کارگر سفارشی دارن و خیلی چیزهای دیگر که در قیمت تمام شده تاثیر دارد چرا ملت باید جور نا لایقیها را بکشن
  • اصغر FR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    0 0
    سلام .بنده آذر ۹۶ خودرو ثبت نام کردم وبا مبلغ پیش پرداختم شرکت قطعات خودرو رو با ارز ۳۸۰۰ سفارش ودریافت کرده وهیچ ربطی هم به تحریم نداشته وتحویل خودرو هم تیر ماه بوده یعنی زمانی که تازه تحریم داشته شروع میشده حالا شرکت میخواد با ارز روز با من حساب کنه ،این عدالت نیست برا اینکه ارزش پول من یک سوم شده وبنده قادر نیستم و نخواهم بود که چند برابر اون پولی که باید پرداخت می کردم رو به شرکت پرداخت کنم . درضمن دلال این خود شرکتها هستند که با عرضه نکردن خودرو به مصرف کنندگانی که ثبت نام کردن باعث افزایش قیمت خودرو در بازار شدند .وخودرو سفارش داده شده مردم رو دارند با قیمت بازار میفروشند وبه ما میگن قطعه نداریم .خدا به دادتون برسه .من که از حقم نمی گذرم و حوالشون رو به خدا واگذر می کنم .
  • ساسان سلمان پور IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    2 0
    از آنجا که سازمان حمایت زیر نظر وزارت صمتی کار میکنه که در تمام دوران حامی بی چون و چرای خودروسازان بوده اساسا اطلاق حمایت از مصرف کنندگان را باید از نام این سازمان برداشت و اسمش را گذاشت سازمان حمایت از تولید کنندگان و تاریخ هم این را اثبات کرده و باز هم همون اشتباه سال 91 داره رخ میده و بی شک دوباره سازمان حمایت ناتوانی خودش رو اثبات میکنه و دوباره میذارنش کنار
  • احسان IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    0 0
    لطفا یک گزارش از عدم رضایت مشتریان ایران خودرو که در سال 1396 خودرو پیش ثبت نام کردن و به دلیل منافع یک طرفه خودروسازان ، از صدور دعوت نامه در موعد مقرر برای فروش به قیمت بالاتر سرباز زدن تهیه فرمایید...
    • ماهان IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
      0 0
      دلت خوشه هااا.. اينا از اين كارا مگه بلدن.اينجا سويس نيست كه
  • وحید IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    0 0
    چرا منی که ماشینم رو باید مهر ماه تحویل می‌گرفتم و خودروساز اونو تحویل نداده باید تاوان بدم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =