خودروهای چينی

افزایش شدید قیمت خودروهای وارداتی صفرکیلومتر از یک‌طرف و افزایش قیمت مدل‌های دست‌دوم وارداتی از سوی دیگر، باعث شده است در سطوحی از بازار که قبلا خریداران تنها به گزینه‌های وارداتی فکر می‌کردند، شاهد افزایش تمایل به خرید خودروهای تولید داخل باشیم.

به گزارش «اخبار خودرو»، در واقع در بازه قیمتی ١٠٠ تا ٣٠٠‌میلیون‌تومان که سال پیش خریداران تنها گزینه‌های وارداتی را مدنظر داشتند، حالا به‌دلیل افزایش‌قیمت وارداتی‌های نو و حتی دست‌دوم کم‌کارکرد،  به خودروهای تولید داخل گرایش پیدا کرده‌اند. البته تحریم‌ها باعث شده است هر روز از تیراژ تولید خودروهای تولید داخل سطح بالای غیرچینی همانند مزدا٣ یا پژو٢٠٠٨ کاسته شود و خریداران مجبور هستند به گزینه‌های قدیمی و از رده خارج همانند سراتو دو نسل قبل سایپا و سوزوکی ویتارا ١٢‌ساله ایران‌خودرو روی آورند. 

در نتیجه این روزها خرید خودروهای چینی در این بازه قیمتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، خودروهایی که از نظر سطح تجهیزات و طراحی ظاهری به‌روز هستند. البته موضوعی که در مورد چینی‌ها صدق می‌کند، توقف فروش اقساطی و همچنین افزایش قیمت این خودروها  است.

در نتیجه چینی‌های گران‌شده که حال تنها به‌صورت نقدی در دسترس هستند،   این روزها در سطوح بالادستی بازار، خریدار دارند. این خودروهای چینی در مناطقی از شهر به‌فروش می‌رسند که قبلا منطقه حکمرانی وارداتی‌های کره‌ای و ژاپنی بودند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    0 0
    لطفا سراتو را در رده ماشین های قدیمی و از رده خارج قرار ندهید اگر بدنه این ماشین خوب مونتاژ شود از نظر موتور و گیربکس در بین خودروهای تولیدی در بین خودرو سازان ایرانی بی نظیر میباشد اگر چه اتاق قدیمی میباشد ولی هنوز زیبایی و دوست داشتنی بودن را در حد خودش دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =