کد خبر: 222237
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
هیوندای

در حال حاضر عموم خودروهای صفرکیلومتر در این بازه قیمتی، آسیایی هستند و همگی جزو سدان‌های مرغوب و اقتصادی به‌حساب می‌آیند.

به گزارش «اخبار خودرو»، عموم خودروهای این گروه را مدل‌های متنوع برندهای کیا، هیوندای،‌ تویوتا و نیسان تشکیل می‌دهند که از ارزش خوبی برخوردارند. اما اگر بنابر انتخاب باشد، باز هم در این گروه قیمتی می‌توان خودروهایی با سال تولید پایین‌تر خرید که اگرچه دست‌دوم محسوب می‌شوند اما دلیلی بر کیفیت پایین‌تر یا عدم امکانات آنها نیست. یکی از این خودروهای سدان سایزمتوسط، اپتیما از برند کیا است که این روزها در بازار با قیمت 340 تا 380میلیون‌تومان معامله می‌شود. 
نسل سوم کیا اپتیما که با نام TF شناخته می‌شود، به‌دلیل پوزه و چراغ‌های جدید کشیده‌تر به نسبت نسل‌های قبلی، همچنین جلوپنجره جدید ترند کیا، ظاهری زیبا و البته جوان‌پسند به خود گرفته است. در طراحی عقب خودرو نیز شاهد چراغ‌های کشیده و اگزوزهای مجزا از یکدیگر هستیم که دیفیوزر بین اگزوزها و فرم خط روی صندوق عقب، آن را اسپرت‌تر و زیباتر کرده است. فضای داخلی نیز نسبت به نسل دوم تغییرات گسترده‌ای داشته و با توجه به غربیلک فرمان جدید و ورودی‌های هوای تهویه مطبوع، در کنار طراحی داشبورد، حس و حال محصولات آئودی را به راننده القا می‌کند. اپتیما از یک پیشرانه 4‌سیلندر 16‌سوپاپ با حجم موتور 2400‌سی‌سی بهره می‌برد که با مدل‌های جدید کیا اسپورتیج و هیوندای سوناتا از نظر موتوری یکسان است. گیربکس مورد استفاده در این خودرو نیز از نوع 6سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک است که با توجه به طراحی سیستم‌های هیدرولیکی و کنترلگرهای داخلی، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. 
یکی از نکات مثبت این خودرو، آماری است که در خصوص مراجعه به تعمیرگاه از این خودرو در دسترس است و نشان می‌دهد که از کیفیت قطعات مطلوب و مناسبی برخوردار است و استهلاک کمی دارد. این مورد از آن‌جهت حائز اهمیت است که نسخه‌های دست‌دوم این خودرو، استهلاک کمی را تجربه می‌کنند و عموما تعمیرات جدی نداشته‌اند. پس برای مصرف می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد. از نظر ایمنی نیز این خودرو به‌صورت فول‌آپشن دارای 8ایربگ است که با توجه به طراحی شاسی و بدنه انعطاف‌پذیرش، ایمنی بالایی دارد. سواری و هندلینگ اپتیما نیز بسیار نرم و راحت بوده و فرمان الکتریکی این خودرو عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد که حتی نسبت به برخی خودروهای صفرکیلومتر این بازه قیمتی، در رده بالاتری قرار می‌گیرد. اما اگر به خودروهای بزرگ‌تر از سدان علاقه‌مند باشید،‌ تویوتا راو4 تولید سال 2013 در رده خودروهای کراس‌اوور نیز می‌تواند در این گروه قیمتی، مناسب باشد. 
البته باید توجه داشت که این خودرو حداقل چند سال بیشتر از اپتیما کار کرده است و خرید نسخه دست‌دوم آن می‌تواند به نسبت اپتیما، کمی مساله‌ساز شود. مورد دیگر برای طرفداران خودروهای هیبرید است که در حال حاضر نسخه‌های کارکرده سوناتا هیبرید نیز حدود 350میلیون‌تومان در بازار قیمت دارند که به نسبت سدان اپتیما یا کراس‌اوور راو4، می‌تواند گزینه مناسبی از نظر اقتصادی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =