کد خبر: 222250
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱

برند مورد اشاره ما هیسپانو-سویزا نام دارد که روزگاری در کنار بوگاتی و رولزرویس جزو خودروسازان بسیار خاص و ارزشمند به‌حساب می‌آمد.

به گزارش «اخبار خودرو»، این روزها بازسازی و مراجعه دوباره به برندهایی که چند‌سال از فراموشی آنها می‌گذرد، باب شده است. برند مورد اشاره ما هیسپانو-سویزا نام دارد که روزگاری در کنار بوگاتی و رولزرویس جزو خودروسازان بسیار خاص و ارزشمند به‌حساب می‌آمد. شروع فعالیت این برند از کشور اسپانیا بود، اما پس از چند سال توسط یک فرانسوی سهام آن خریداری و خط تولید آن درنهایت سال ۱۹۶۸ متوقف شد. 
اما داستان این برند همین‌جا به‌پایان نرسید؛ در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۰۰ این برند ابر‌خودرو HS21 را معرفی کرد و پس‌ازآن در سال ۲۰۰۱ شاهد معرفی خودرو مفهومی K8 در همین نمایشگاه بودیم؛ درنهایت مدل HS21-GTS در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۰۲ رونمایی شد. هیچ‌کدام از این خودروها رنگ جاده را ندیدند، اما ظاهرا قرار است شرایط تغییر پیدا کند. در جدیدترین اقدام این کمپانی، آنها اعلام کرده‌اند که قصد دارند در نمایشگاه ژنو سال۲۰۱۹ حضور داشته باشند تا خودرو تمام‌برقی را که قرار است در بارسلون اسپانیا تولید شود، برای اولین‌بار به نمایش عموم بگذارند. گفتنی است ادامه راه این برند توسط یکی از نوه‌های میجل سوک ماتیو موسس این برند، امکان‌پذیر شده است. 
ماتیو در اعلامیه جدید این کمپانی گفت: «اگر به سال ۱۹۰۰ یعنی وقتی‌که هسپانو سویزا فعالیت خود را شروع کرد، بازگردیم، به یاد خواهیم آورد که اولین خودرو تمام‌برقی دنیا توسط این برند ساخته شد، البته این طرح اولیه هیچ‌وقت عرضه عمومی نشد. اما حالا پس از گذشت ۱۱۹‌سال، در مارس ۲۰۱۹ هیسپانو سویزا اولین خودرو ۱۰۰‌درصد برقی‌اش را خواهد داشت. این خودرو پرقدرت قرار است در بارسلونا، یعنی جایی که پدربزرگم رویای خود را آغاز کرد، تولید شود».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =