آمیکو

خودروسازی آمیکو بعد از دو حضور متوالی در نمایشگاه‌های آفرود در شهریور و مهرماه سال جاری، امروز  گردهمایی باشگاه مشتریان آمیکو را در استان گیلان برگزار می‌کند.

  به گزارش «اخبار خودرو»، این گردهمایی با حضور و همکاری نمایندگی‌های 1702 (امینی) و 1703 (جلالی‌فرد) آمیکو، «کمیته دودیفرانسیل استان گیلان»، «گروه گیل آفرود» و آفرودرهای سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود. شرکت آمیکو در این برنامه به معرفی پیکاپ آسنا می‌پردازد. همچنین آمیکو در پایان این گردهمایی که از ساعت 9‌صبح در محل تالار مجلل واقع در کیلومتر 5 جاده رشت به فومن (سه‌راه خاور) برگزار می‌شود، یک دستگاه خودرو آسنا به قید قرعه و با تخفیف ویژه به متقاضیان خرید نقدی این پیکاپ تحویل خواهد داد. به بهانه برگزاری این مراسم بر آن شدیم تا مروری بر فعالیت این شرکت و بررسی پیکاپ آفرود آن داشته باشیم.

هم‌تراز نمونه‌های مطرح جهانی
پیکاپ آمیکو در مقایسه با سایر پیکاپ‌های موجود در کشور از مزایای بسیاری برخوردار است. از این رو، می‌توان آن را از نظر کیفی هم‌تراز نمونه‌های مطرح جهانی دانست اما از نظر قیمتی، رقیبی سرسخت برای آن‌ها در بازار داخلی محسوب می‌شود. همین موضوع را شاید بتوان دلیل اصلی استقبال بی‌نظیر آفرودسواران کشور از پیکاپ آسنا در ماه‌های اخیر عنوان کرد. قیمت 247میلیون‌‌تومانی این خودرو در کنار مزایای کیفی آن را هم باید دلیل سرعت بی‌سابقه این پیکاپ در جذب مشتریان سایر نمونه‌های موجود در بازار ارزیابی کرد. 
همین استقبال از پیکاپ تازه‌وارد آمیکو، نظر این شرکت را برای حضور در نمایشگاه‌های آفرود و معرفی این محصول به آفرودسواران کشور، جلب کرده است. این شرکت برای نخستین‌بار در نمایشگاه آفرود، کمپینگ و ماجراجویی مهرماه سال جاری حضور داشت و دومین حضور آفرودی خود را هم در سومین دوره از جشنواره و نمایشگاه کمپینگ آفرود، کوهنوردی و ورز‌ش‌های مهیج شهریورماه رقم زد. حالا برای سومین بار، دو نمایندگی این شرکت تصمیم گرفته‌اند گردهمایی باشگاه مشتریان را با همکاری کمیته دودیفرانسیل این شهر برگزار کنند. 

آسوده‌خاطر از هر نظر
قابل رقابت بودن آسنا با هایلوکس موردی است که همواره شرکت آمیکو و البته بسیاری از افرادی که این خودرو را تست و بررسی کرده‌اند، بر آن اذعان دارند. موتور قدرتمند میتسوبیشی با استاندارد یورو5 و قابلیت‌های آفرود آسنا ازجمله قفل‌دیفرانسیل تمام‌اتوماتیک این امکان را به راننده می‌دهد که از هر مسیری عبور کند و بابت شیب جاده یا کوهستانی‌بودن و ناهموارهای جاده نگرانی نداشته باشد. 
همچنین در شرایطی که نگرانی از کمبود قطعات و لوازم یدکی در شرایط تحریم فراگیر شده و هزینه تامین قطعات هم به‌واسطه جهش نرخ ارز بسیار بالا رفته است، پیکاپ آسنا آمیکو این مزیت، امکان و البته خاطرجمعی را به مشتریان می‌دهد که بابت تامین قطعات دغدغه‌ای نداشته باشند، چراکه 70‌درصد قطعات موتور این پیکاپ در کشور وجود دارد و به‌راحتی قابل دسترسی است. گفتنی است نسخه مشابه این موتور در خودروهای بسیاری مانند کاپرا استفاده می‌شود.

خودرویی که تنها با جرثقیل قابل سرقت است
یک پیکاپ نیاز به ترمزهای قوی و قدرتمند دارد تا در شرایط دشوار و مسیرهای صعب‌العبور به داد راننده و سرنشینان برسد. ترمزهای پیکاپ آسنا از نوع چهارپیستون است. همین باعث شده است این پیکاپ از نظر سیستم ترمز در رده خودروهایی مانند بنز و مازراتی قرار بگیرد. ترمزهای به‌کاررفته در آسنا، در خودروهای لوکس بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. مورد دیگری که باعث شده است این خودرو امتیاز ویژه‌ای نسبت به بسیاری از هم‌رده‌های خود داشته باشد، سوئیچ این خودرو است. سوئیچی که از یک کد برخوردار بوده و آن را غیرقابل سرقت کرده، بنابراین سارق برای دزدیدن این خودرو نیازمند استفاده از جرثقیل است!

مقایسه آسنا با نمونه‌های چینی
پیکاپ آمیکو در نگاه اول شباهت‌هایی به برخی نمونه‌های تولیدشده در کشور چین دارد. همین موضوع هم باعث شد در بدو ورود به بازار، برخی افراد آن را یک محصول معمول چینی ارزیابی کنند، آن هم در‌حالی‌که خودروهای آفرود ساخت چین تاکنون از استقبال بالایی در بازار بهره‌مند نشده‌اند. از سوی دیگر، آسنا شباهت‌هایی نیز به پیکاپ آمریکایی فورد اف150 دارد. در نسخه ایرانی این پیکاپ نیز به سفارش آمیکو یک‌سری از قطعات اروپایی جایگزین قطعات نسخه چینی شده‌اند که کیفیت بسیار بالایی را حتی در مقایسه با نمونه‌های مشابه ژاپنی برای آن رقم زده‌اند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =