دوربین‌های سیمفا

بعد از دو هفته از اجرای ارشادی فازدوم طرح LEZ در تهران، از امروز خودروهای فاقد معاینه‌فنی در سراسر تهران جریمه می‌شوند تا اجرای این طرح ظاهر جدی‌تری به خود بگیرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،  از امروز دوربین‌های سطح شهر از طریق سامانه سیمفا خودروهای فاقد معاینه‌فنی در سراسر تهران را شکار می‌کنند و کد آنها برای اعمال جریمه به پلیس ارسال خواهد شد.  

چند هفته پیش روزنامه «دنیای‌خودرو» از اجرای فاز دوم طرح کاهش خبر داد و سپس جزئیات اجرای این طرح را به‌طور اختصاصی و در چند گزارش منتشر کرد. حالا دو هفته از اجرای ارشادی فاز دوم طرح LEZ می‌گذرد. البته  قرار بود از اول آبان‌ماه فاز دوم این طرح در سراسر شهر تهران به‌شکل سختگیرانه اجرا شود اما در روز نخست، روال اجرایی آن از سوی پلیس تغییر کرد و این طرح تا دو هفته به‌صورت ارشادی اجرا شد تا شهروندان تهرانی با ابعاد مختلف اجرای این طرح بیشتر آشنا شوند. از طرف دیگر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران درباره دلایل به تعویق افتادن اجرای فاز دوم طرح کاهش توضیح داد که در این دو هفته جریمه ارشادی سبب می‌شود همه فرصت داشته باشند معاینه‌فنی خودرویشان را اخذ کنند. وی گفته بود در این مدت جریمه خودروهای فاقد معاینه‌فنی تنها در محدوده طرح‌ترافیک و زوج‌وفرد خواهد بود و برای افرادی که خارج از این محدوده تردد می‌کنند و معاینه‌فنی هم ندارند، جریمه، ارشادی خواهد بود.
حال بعد از دو هفته سیدنواب حسینی‌منش، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه‌فنی شهر تهران درباره اجرایی شدن فاز دوم طرح کاهش بعد از دو هفته طرح ارشادی به روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «درراستای اجرای فاز دوم طرح کاهش، از امروز دوربین‌های سطح شهر از طریق سامانه سیمفا، خودروهای فاقد معاینه‌فنی در سراسر تهران را شناسایی کرده و کد آنها را برای اعمال جریمه به پلیس ارسال می‌کنند و اختیار جریمه کردن بر عهده پلیس است. ضمن اینکه خودورهایی که معاینه‌فنی ندارند، روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و هر 24ساعت یک‌بار کد تخلف روی خودروهای فاقد معاینه‌فنی اعمال می‌شود. اما اگر طی شبانه‌روز چند بار تردد داشته باشد، فقط یک‌بار جریمه خواهد شد.»

 3 میلیون خودرو معاینه‌فنی گرفته‌اند
مدیرعامل ستادمرکزی معاینه‌فنی شهر تهران با اشاره به این‌که در دو سال گذشته سه‌میلیون خودرو برگه معاینه‌فنی گرفته‌اند، درباره وضعیت مراکز معاینه‌فنی در دو هفته گذشته توضیح داد: «در روزهای ابتدایی، ترافیک اندکی در مراکز معاینه‌فنی مشاهده شد اما با فعال شدن چهار مرکز به‌صورت 24ساعته این ترافیک کاهش یافت و روزانه حدود هشت‌هزار خودرو به مراکز معاینه‌فنی مراجعه کرده‌اند. البته  این رقم تا 10هزار مراجعه هم رسیده است. همچنین مردم تهران مشارکت چشمگیری در زمان‌بندی مراکز معاینه‌فنی داشتند، نوبت‌دهی اینترنت هم در کنترل ترافیک این مراکز تاثیرگذار بوده است.»
آبان‌ماه دوسال قبل اجرای فاز اول طرح LEZ در محدوده طرح‌ترافیک و زوج‌وفرد تهران کلید خورد و آبان‌ماه امسال هم فاز دوم این طرح به‌صورت ۲۴‌ساعته در تمام مناطق شهر تهران اجرایی شد. بر اساس فاز دوم طرح LEZ یا همان‌طرح کاهش تمام خودروهایی که در سراسر شهر تهران تردد می‌کنند، به‌صورت 24ساعته رصد می‌شوند و ملزم به‌داشتن برگه معاینه‌فنی هستند، در غیر این صورت روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =