کد خبر: 222286
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
بزرگ‌ترین نسخه تویوتا کرولا

تویوتا تایید کرد که نسخه سالن از دوازدهمین نسل کرولا، اواخر ماه جاری میلادی در نمایشگاه شهر گوانگ‌ژو چین رونمایی خواهد شد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،   تویوتا تایید کرد که نسخه سالن از دوازدهمین نسل کرولا، اواخر ماه جاری میلادی در نمایشگاه شهر گوانگ‌ژو چین رونمایی خواهد شد.

نسخه‌های سالن از همان بدنه کرولا فعلی و ظاهر کلی نسخه‌های هاچ‌بک و نسخه‌های تورینگ اسپرت جدید استفاده می‌کنند. تصاویر رسمی این نسخه از کرولا پیش از رونمایی در آخرین روز از هفته جاری منتشر شده و زمان عرضه عمومی آن با شروع سال جدید میلادی مشخص خواهد شد. البته این نسخه برای عرضه در بسیاری از کشورها درنظر گرفته نشده و بازار هدف خاصی را دنبال می‌کند. کرولا سالن برپایه پلت‌فرم ماژولار TNGA ساخته خواهد شد که در پریوس و کمری جدید نیز استفاده‌شده است.  محل تولید این خودرو در سایت ترکیه تویوتا در کنار کراس‌اوور C-HR خواهد بود. پیش‌ازاین کرولا سالن در برخی از تصاویر جاسوسی با ظاهری همچون کرولا هاچ‌بک جدید دیده‌شده بود. 
اما تویوتا برای این نسخه پیشرانه هیبریدی درنظر گرفته که در C-HR و پریوس نیز استفاده می‌شود، یعنی موتور بنزینی ۱.۸ لیتری با توان ۱۲۱ در کنار موتوربرقی. البته یک موتور ۲لیتری جدید نیز قابل سفارش خواهد بود که ۱۷۸اسب‌بخار توان داشته و پیش از کرولا سالن در نسخه‌های هاچ‌بک و تورینگ اسپرت استفاده خواهد شد. گفتنی است که تویوتا در نسل جدید کرولا تصمیم گرفته در برخی از بازارها از نام آئوریس استفاده کند، اما هنوز در بیشتر بازارها این خودرو به نام کرولا شناخته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =