کد خبر: 222329
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰

هیوندای آزرا یک خودروی سدان سایز بزرگ و خانوادگی‌ست که در اواسط سال 1386، یعنی سال 2007 وارد ایران شد و به دلیل امکانات و ظاهر خوبش توانست به یکی از پرفروش‌ترین‌ها تبدیل شود.

به گفته برخی، خرید خودرو دست دوم ریسک‌های زیادی دارد، چون علاوه بر قابلیت خودرو باید به میزان کارکرد و سالم بودن آن هم توجه کرد. اما بین خودروهای دست دوم هم می‌شود مدل‌هایی را پیدا کرد که بعد از یک دهه کارکرد، هنوز هم سواری خوبی دارند و خریدار را به دردسر نمی‌اندازند. اگر بودجه‌ای بین 130 تا 350 میلیون برای خرید خودروی کارکرده دارید، یکی از انتخاب‌ها در بین خودروهای لوکس، خرید هیوندا آزرا دست دوم است که با مراجعه به سایت‌های آنلاینی چون دیوار می‌توانید سالم‌اش را پیدا کنید.

هیوندای آزرا یک خودروی سدان سایز بزرگ و خانوادگی‌ست که در اواسط سال 1386، یعنی سال 2007 وارد ایران شد و به دلیل امکانات و ظاهر خوبش توانست به یکی از پرفروش‌ترین‌ها تبدیل شود. مدل‌های مختلف این خودرو از پیشرانه V6 به حجم ۳۳۰۰ سی‌سی همراه با جعبه‌دنده پنج سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک بهره می‌برد. این خودروی قدرتمند با موتور ۳.۳ لیتری دارای قدرت ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۵ نیوتن متر بوده که با گیربکس ۵ سرعته تیپ ترونیک به محور جلو منتقل می‌شود.

 هیوندا آزرا  به امکاناتی مثل پرده برقی شیشه عقب، سیستم صوتی اینفینیتی، روکش چرم صندلی‌ها، کنسول میانی همراه با محفظه سردکن، چراغ‌های زنون جلو، چراغ‌های ال‌ای‌دی عقب، سانروف برقی دو حالته، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه الکتروکرومیک میانی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو همراه با دو حافظه برای صندلی راننده، رایانه سفری و… مجهز است.

آزرا از نظر ایمنی هم خودروی استاندارد‌‌ی‌ست. این خودرو شامل ۸ کیسه هواست. هر صندلی جلو دارای دو کیسه است. همچنین دارای کیسه هوا برای ضربات کناری برای صندلی‌های جلو و کیسه هوای پرده‌‌ای برای صندلی‌های جلو و عقب است. از دیگر مشخصات استاندارد این خودرو می‌‌توان به ترمز ضد قفل، سیستم کنترل کشش و سیستم حفظ پایداری الکترونیکی اشاره کرد.

هیوندای آزرا با اینکه خودرویی قدیمی‌ست، ولی به دلیل داشتن موتوری قدرتمند و پرحجم، هنوز هم طرفدار زیاد دارد. اگر قصد خرید هیوندا آزرا دست دوم را دارید باید بدانید با خودرویی خانوادگی طرفید که سواری نرم و راحتی دارد و شتاب و سرعتش هم مطلبوب است. آزرا خودروی بی‌سروصدایی‌ست، به طوری که سیستم تعلیق آن ضربات ناشی از جاده را به داخل منتقل نمی‌کند.

 این خودرو در دو تیپ­ GLS و Limited ارائه شده است. هر دو تیپ این خودرو دارای موتور V۶  و دیفرانسیل جلو هستند. البته در سال ۲۰۱۲، این خودرو هم از نظر ظاهری و هم فنی تغییراتی داشته. در مدل ۲۰۱۲، گیربکس ۶ دنده اتوماتیک جایگزین ۵ دنده اتوماتیک شده و مصرف آن هم کمتر شده. بنابراین شاید خرید مدل‌های 2012 به صرفه‌تر باشد. از دیگر تغییرات در سال ۲۰۱۲ می‌توان از چراغ خطر، چراغ مه شکن، چراغ جلو LED، آینه بغل و سپر عقب جدید نام برد.

در مدل GLS، مشخصات استاندارد شامل کنترل هوای دو طرفه اتوماتیک، صندلی‌های برقی جلو و پخش CD استریو به همراه ورودی iPod و USB است. در مدل  Limited  ، فرمان تلسکوپی، آفتاب گیر برقی و استریوی Infinity هم علاوه بر این امکانات وجود دارد.

خودرو GLS دارای موتور ۳۳۰۰ سی‌‌سی V۶ و قدرت ۲۳۵ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک ۵ دنده است. مصرف سوخت در حالت ترکیبی برابر ۱۰.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای خودروهای ۳۳۰۰ سی‌ سی GLS و ۱۰.۷ برای ۳۸۰۰ سی‌ سی Limited است که در مدل‌های جدید بهتر شده.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =