پژو i207 صندوق‌دار اتوماتیک

 باتوجه به ترخیص نشدن قطعات منفصله، بعضی مشکلات به‌وجودآمده برای برخی خودروسازان و تاخیر در تحویل خودروهای فروخته‌شده، باعث شده‌اندبرخی دلال‌ها در این شرایط خودروهای خریداری‌شده را با قیمت‌های نجومی در بازار عرضه کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در بازار خودرو دلال‌ها همچنان نقش پررنگی در قیمت‌گذاری دارند، به‌طوری که متاسفانه قیمت‌گذاری نجومی برخی خودروها در بازار شرایط به‌وجودآمده را تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد. این در حالی است که برخی خودروسازان باتوجه به مشکلات موجود به‌دلیل استیجاری بودن خط‌تولید و پلاک نشدن خودروهای‌شان مجبور به تحویل بدون پلاک خودرو شدند، اتفاقی نه‌تنها باعث سوءاستفاده دلال‌های خودرو در قیمت تعیین‌شده برای این خودروها شده است بلکه به‌دلیل استفاده بدون پلاک برخی خریداران از خودرو باعث مشکلات دیگری نیز خواهد شد. ریگان‌خودرو یکی از شرکت‌هایی است که به واسطه همین مشکلات و تولید خودرو در کارخانه استیجاری مجوز شماره‌گذاری دریافت نکرده و خودروهای تولیدی را بدون پلاک به مشتریان تحویل داده است. همین مساله باعث می‌شود قیمت نسخه فلکشیپ یا فول‌آپشن کوپا که قرار بود حدود 135میلیون‌تومان قیمت‌گذاری شود، درحال‌حاضر با قیمتهای نجومی 330میلیون‌تومان و یا به‌صورت حواله به قیمت 250‌میلیون‌تومان به فروش برسد. قیمتی که در بازار رشدی حدود 200میلیون‌تومانی را داشته است. این افزایش قیمت نشان از نقش مهم و پررنگ دلال‌ها در بازار خودرو دارد.
اتفاق مشابهی که چند روز گذشته در مورد خودرو پژو i207 صندوق‌دار نیز رخ داده است. 
 تنها بعد از گذشت یک‌روز از اعلام قیمت قطعی این خودرو و مشخص شدن موعد تحویل آن که در هفته‌های آتی صورت خواهد گرفت، باعث شد دلال‌ها در بازار آزاد خیلی زود قیمت‌های نجومی را برای این خودرو انتخاب کنند. پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک که از طرف گروه صنعتی ایران‌خودرو 104میلیون‌تومان قیمت‌گذاری شده بود، با در نظر گرفتن تخفیف 15میلیونی برای خریداران سری اول، حدود 89‌میلیون‌تومان محاسبه خواهد شد. همچنین سود مشارکت و تاخیر نیز بر مبنای این قیمت محاسبه می‌شود اما می‌توان پیش‌بینی کرد محصول جدید ایران‌خودرو با قیمتی حدود 85‌میلیون‌تومان به بازار عرضه می‌شود.
این در حالی است که متاسفانه برخی دلال‌ها برای این خودرو اتوماتیک که یک سدان اقتصادی نیز محسوب می‌شود، قیمتی بیش‌از 140میلیون‌تومان اعلام کرده‌اند. همچنین در بازار آزاد و در بعضی سایت‌های خریدوفروش خودرو برخی دلال‌ها به این قیمت‌ها راضی نبوده و رقمی حدود 180میلیون‌تومان را در برای آن نظر گرفته‌اند، قیمتی غیرمنطقی که حدود 100‌میلیون تومان بیش‌از قیمت اعلام‌شده توسط شرکت تولیدکننده است. اتفاقی که نباید نقش پررنگ دلال‌ها را در آن نادیده گرفت.
با تمام این تفاسیر، کارشناسان صنعت خودرو معتقدند در چنین شرایطی به‌هیچ‌عنوان نباید با دلال‌هایی که با قیمتهای نجومی قصد خریدوفروش خودرو را دارند، معامله کرد. آن‌ها معتقدند خرید نکردن از دلال‌ها باعث خواهد شد دست آن‌ها از بازار کوتاه شده، رویاپردازی آن‌ها درخصوص کسب منفعت بیشتر با شکست مواجه شود و نتیجه آن درنهایت منجربه از بین رفتن حباب قیمت‌ها در بازار خواهد شد. 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =