کد خبر: 222417
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

مرسدس دو موتور دیزلی جدید برای استفاده در نسل جدید A کلاس معرفی کرده که هر دو توان فنی بیشتری از نسخه A180d به‌عنوان ضعیف‌ترین دیزلی مرسدس‌بنز خواهند داشت.

به گزارش «اخبار خودرو»،  مدل‌هایی که مجهز به این دو پیشرانه می‌شوند A200d و A220d نام خواهند داشت. این پیشرانه‌ها از سری OM654 گروه دایملر هستند که از استانداردهای آتی موتورهای دیزلی به نام نسل دوم RDE بهره خواهند برد؛ گفتنی است که این استاندارد تا پیش از سال ۲۰۲۰ الزام اجرایی ندارد. بنابراین طبق قوانین دولتی کشور بریتانیا، این خودرو حداقل در انگلستان با ۴درصد مالیات کمتر نسبت‌به سایر خودروهای دیزلی عرضه خواهد شد. با این حساب احتمال می‌رود که نسخه‌های یادشده، سهم قابل‌توجهی از بازار خودروهای دیزلی بریتانیا را به خود اختصاص دهند. این در حالی است که فروش خودروهای دیزلی در این کشور طی سال اخیر نسبت به سال گذشته ۷۰درصد کاهش‌یافته است. گفتنی است موتور مدل A200d  حجم 
دو لیتری داشته و با این حجم ۱۴۸ اسب‌بخار توان و ۳۱۹ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.  مدل A220d نیز با همین حجم ۴۰ اسب‌بخار بیشتر و گشتاور ۴۰۰ اسب‌بخاری را تولید می‌کند. مدل A200d در دو تریم اسپرت و AMG لاین عرضه می‌شود ولی مدل A220d فقط با پکیج AMG لاین عرضه می‌شود. بنابراین قیمت پایه درنظر گرفته‌شده برای A200d  ۲۸هزارو۸۰۵پوند و A220d ۳۰هزار پوند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =