کد خبر: 222424
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

موتور گاما با وجود سیستم تایمینگ متغیر به نام CVVT و طراحی محفظه احتراق جدید قدرت و راندمان را نسبت‌به نسل‌ قبلی خود بالاتر آورده است. پیشرانه گاما به‌صورت تنفس طبیعی قادر به تولید نیرویی در بازه 128 تا 138اسب‌بخار قدرت و 157 تا 167‌نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،  کمپانی خودروسازی هیوندای در دهه قبل از پیشرانه‌های 1.3، 1.5 و 1.6‌لیتری با نام آلفا استفاده می‌کرد. این موتور چهار سیلندر با حجم پایین در سال 2010 توسط مهندسان کمپانی هیوندای توسعه یافت. اما توسعه موتور آلفا پیشرانه جدیدی به‌نام گاما به‌وجود آورد. گاما در محصولات جدید این کمپانی همچون اکسنت، النترا، کونا و محصولات کیاموتورز یعنی استونیک، ریو، فورته یا همان سراتو و سید به‌کار گرفته شده است. 
موتور گاما با وجود سیستم تایمینگ متغیر به نام CVVT و طراحی محفظه احتراق جدید قدرت و راندمان را نسبت‌به نسل‌ قبلی خود بالاتر آورده است. پیشرانه گاما به‌صورت تنفس طبیعی قادر به تولید نیرویی در بازه 128 تا 138اسب‌بخار قدرت و 157 تا 167‌نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. اما جالب است بدانید که ECU گاما به‌گونه‌ای طراحی‌ شده است که حالت اکو یا همان وضعیت بهینه سوخت نیز برای آن تعریف شده که منجربه کاهش مصرف سوخت هنگام قرارگیری در ترافیک می‌شود. اما از آنجاکه حجم موتور گاما 1.6‌لیتری بوده، سیستم پرخوران توربو نیز روی این پیشرانه نصب شده است تا قدرتی برابر 175تا 201 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 265نیوتون‌متر تولید کند.
 این قدرت و گشتاور بالا را باید مرهون نصب توربوشارژ کوچک و سیستم تایمینگ متغیر و زاویه پاشش سوخت در محفظه احتراق دانست که راندمان و عملکرد موتور را به‌شدت ارتقا داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =