کد خبر: 222464
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

مهندسان برای افزایش ایمنی یک خودرو، معمولا بخش فعال آن را دستخوش تغییرات عمده‌ای قرار می‌دهند. یکی از استراتژی‌های ایمنی در خودرو، محدود کردن سرعت آن است.

به گزارش «اخبار خودرو»،  ایمنی خودرو یکی از مهم‌ترین پارامترهای تولید است که درحالت کلی به دو دسته فعال و غیرفعال تقسیم می‌شود. مهندسان برای افزایش ایمنی یک خودرو، معمولا بخش فعال آن را دستخوش تغییرات عمده‌ای قرار می‌دهند. یکی از استراتژی‌های ایمنی در خودرو، محدود کردن سرعت آن است. برای جلوگیری از افزایش بیش‌از حد سرعت خودرو، مقدار حداکثری برای آن تعریف می‌شود و خودرو فراتر از آن نمی‌تواند حرکت کند. در‌واقع اعمال این‌ محدودیت‌ها به‌صورت مکانیکی یا الکترونیکی در خودرو انجام می‌شود. با نصب سیستم محدودکننده سرعت روی خودرو ECU مقدار باز شدن دریچه گاز، پاشش سوخت و سرعت آن را کنترل و اجازه افزایش بیش‌از آن را نمی‌دهد. از این استراتژی بیشتر در خودروهای سنگین مانند اتوبوس‌ها و تریلرها یا خودروهای با محدودیت ترافیکی استفاده می‌شود. متاسفانه در سال‌های اخیر نرم‌افزارهایی وارد بازار شده است که محدودیت تعریف‌شده سرعت برای این خودروها را تغییر یا غیرفعال می‌کند.
این عمل علاوه‌بر کاهش ایمنی سبب به خطر انداختن جان سرنشینان نیز می‌شود. این محدودیت سرعت به‌صورت استاندارد روی خودروهای سنگین وجود دارد. بنابراین اعمال هرگونه تغییر در این محدودیت‌ها می‌تواند به کاهش ایمنی و درنهایت به خطر انداختن جان سرنشینان منجر شود.البته از نظر بسیاری از کارشناسان، این کار کاملا اشتباه بوده و انجام آن‌ها تبعات فراوانی را به همراه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =