کد خبر: 222472
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

در حال حاضر یکی از خودروهای ارزان تویوتا، کرولا است. خودرویی که سال ۲۰۱۴ وارد بازار جهانی شده و تا قبل از سال ۱۳۹۶ با قیمت حدود ۱۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد.

زمانی که بازار خودرو از پیشروی‌های دلار تبعیت کرد معلوم بود که بسیاری از راننده‌های خودروهای لوکس سود ۱۰۰ درصدی را تجربه می‌کنند. برای مثال تویوتاسوارهایی که قبل از افزایش نرخ دلار لندکروز یا لکسوز داشتند شاهد افزایش نرخ خودرهای خود به یک میلیارد تومان و بالاتر از آن شدند. همچنین در مدت کوتاهی تنها ۲۰ میلیون تومان به قیمت تویوتا راو۴ اضافه شد. با این افزایش قیمت‌ها راهی به جز خرید تویوتا دست دوم برای عاشقان این شرکت خودروسازی باقی نماند.

در حال حاضر یکی از خودروهای ارزان تویوتا، کرولا است. خودرویی که سال ۲۰۱۴ وارد بازار جهانی شده و تا قبل از سال ۱۳۹۶ با قیمت حدود ۱۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد. با این حال امروز برای خرید یک کرولا باید حداقل ۳۰۰ میلیون تومان پول داشت. البته از نظر قیمت کرولا و پریوس هر دو در همین حدود قیمتی قرار دارند. با این تفاوت که پریوس یک خودرو هیبریدی و هزینه‌های جانبی زیادی دارد اما کرولا یک خودرو تماما بنزینی است.

مشخصات فنی     

حجم موتور کرولایی که در ایران فروخته می‌شود دو لیتر است. این یعنی موتور بزرگ‌تری در مقایسه با پریوس و خودرو شاسی‌بلند c-HR  تویوتا دارد. این موتور با تولید ۱۴۳ است بخار در شش هزار و ۲۰۰ دور در دقیقه، انرژی را به لاستیک‌ها منتقل می‌کند و باعث می‌شود که خودرو در ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد. در این صد کیلومتر کرولا به ۷.۳ لیتر بنزین نیاز دارد. سال ۲۰۱۳ کرولا به عنوان پرفروش‌ترین خودرو انتخاب شد.

ظاهر خودرو

کرولا ظاهری جوان‌پسند نداشته و بیشتر مناسب زنان و مردان ۴۰ سال به بالا است. خودرو خانوادگی که رقباییش شامل هیوندای النترا، کیا سراتو و مزدا 3 می‌شود. خودرو کرولا خودرویی صرفا تزیینی و بزک‌شده نیست برای مثال چراغ‌های پشت کرولا اگرچه خلاقیت پریوس را ندارند اما به سادگی خودروهای کلاسیک قدیمی هم نیستند. اگر هنگام خرید تویوتا دست دوم کرولای  مناسبی دیدید که از آپشن‌های امروزی بی‌بهره بود نباید در خرید آن تردید کنید. چراکه بزرگترین سرمایه‌ای که خودروی کرولا را به تداوم تولید بیش از ده نسل کشانده طراحی بدنه و مشخصات فنی آن است. دستگاهی که ما امروز به نام کرولا می‌شناسیم نسل دهم شرکت تویوتا بوده که از سال ۲۰۰۶ شروع به تولید کرد. از نسل بعدی در سال ۲۰۱۴ هم چراغ‌های جلو تهاجمی و مورب شد. در این نسل علاوه بر ظاهر، موتور آن نیز تغییراتی داشت. البته سپر کرولا در نسخه آمریکایی متفاوت از خودروهای کشورهای دیگر است.

قیمت کرولا دست دوم

خرید تویوتا دست‌دوم این امکان را برای ما فراهم کرده که حتی به مدل‌های سال ۲۰۰۶ هم دسترسی داشته باشیم. برای مثال یک نمونه از این خودرو در سایت دیوار به ارزش ۱۱۵ میلیون تومان قابل فروش است. این خودرو تولید نسل دهم شرکت تویوتا بوده و بیش از ۲۷۰ هزار کیلومتر کارکرده است. اگرچه آگهی‌دهنده اشاره‌ای نکرده اما نباید موتور این نسل را با موتور نسل یازدهم اشتباه بگیرید. موتور این کرولا ۱.۶ لیتری بوده و به امکان تولید ۱۵۸ اسب بخار مجهز شده است.

 قدمت کرولا به سال ۱۹۶۶ میلادی می‌رسد. یک مدل سال ۱۹۹۶ را فروشنده‌ای با مبلغ ۵۰ میلیون تومان آگهی کرده است. با این حال خرید تویوتا دست دوم صرفا محدود به مدل‌های بسیار قدیمی نمی‌شود. برای خرید کرولا ۲۰۱۵ باید حداقل ۳۰۰ میلیون تومان پول داشته باشید. یک مدل قدیمی‌تر از آن نیز حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر فروخته می‌شود.  این تنوع نشان می‌دهد هنگام فروش این خودرو بعدا دچار مشکل نخواهید شد؛ چرا که بازار خرید و فروش کرولا یک لحظه هم وارد سکون نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =