کد خبر: 222478
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۴

تا سال 2011 شاهد تولید نسل چهارم آزرا به علاوه یک مدل فیس لیفت بودیم تا اینکه این کمپانی بزرگ کره‌ای در سال 2012 نسل پنجم این خودرو را هم روانه بازار کرد.

اگر هم به دنبال خودرویی خانوادگی باشید و هم به قول معروف دستتان به دهان‌تان برسد، خرید هیوندا آزرا شاید بتواند برایتان مناسب باشد. این خودرو لوکس‌ترین محصول سدان شرکت بزرگ هیوندای است که تا کنون 6 نسل از آن وارد بازار جهانی شده.

هیوندا آزار که در اصل اسمش گرنجور است و در برخی کشورها از جمله ایران با اسم آزرا شناخته می‌شود، نخستین بار در سال 2006 میلادی یعنی 1384 پا به عرصه ظهور گذاشت و توانست از فروش خوبی در بازار ایران برخوردار شود.

نسل چهارم هیوندای آزرا در مقایسه با نسل قبلی تحول بزرگی را تجربه کرد و تبدیل به یک خودرو کاملا جدید شد. در این خودرو چند ویژگی مهم به چشم می‌خورد که نظر آنهایی را که به دنبال خرید هیوندا آزرا هستند، جلب می‌کند. مهمترین این ویژگی‌ها طراحی کشیده چراغ‌ها، هماهنگی با خطوط موجود بر روی بدنه و شکل کلی بدنه است که باعث شده این خودرو با وجود گذشت زمان همچنان چهره به روزی داشته باشد.

کیفیت بالای متریال کابین، موتور پر قدرت و عملکرد مناسب جعبه دنده، سواری راحت، آپشن‌های مناسب و قیمت معقول این خودرو، از دیگر دلایل خرید هیوندا آزرا است، هرچند که ایراداتی مثل مصرف سوخت بالا را نیز به این خودرو وارد می‌دانند.

در کنار طراحی خارجی جذاب، آزرا در داخل کابین هم مشتریانش را راضی نگه می‌دارد. جدا از اینکه بسیاری از قطعات با چرم پوشیده شده‌اند، استفاده از پلاستیک و چوب هم در داخل کابین به چشم می‌خورد. فرمان چوبی آزرا حس لوکس بودن را به راننده می‌دهد و جدا از راننده، سرنشینان هم با وجود فضای زیاد نشستن، در سفرهای طولانی دچار دردسر نمی‌شوند. آزرا را با وجود داشتن صندوق عقبی با ظرفیت بیش از 5 متر باید خودرویی مناسب برای سفر هم دانست.

هیوندای آزرا به یک موتور 3.3 لیتری 6 سیلندر مجهز شده که توانایی تولید 235 اسب بخار قدرت و 305 نیوتن متر گشتاور را دارد. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده و آزرا با استفاده از این قوای محرکه، ماشین نسبتا سریعی‌ست. البته عامل موثر دیگر در سرعت بالای آزرا اگزوزی با دو خروجی و لاستیک‌های 17 اینچی‌ست.

تا سال 2011 شاهد تولید نسل چهارم آزرا به علاوه یک مدل فیس لیفت بودیم تا اینکه این کمپانی بزرگ کره‌ای در سال 2012 نسل پنجم این خودرو را هم روانه بازار کرد. اگرچه بیشترین محبوبیت این خودرو در ایران مربوط به نسل چهارم است.

این نسل دارای ویژگی‌ها و تجهیزاتی مثل 8 کیسه هوا، ایموبلایزر، سنسور پارک عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با 8 بلندگو و ساب ووفر، تنظیم برقی صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و حافظه، آینه وسط الکتروکرومیک، تاشوندگی برقی آینه‌های جانبی، چراغ‌های جلو اتوماتیک با قابلیت چرخش در پیچ، کروز کنترل و دوربین دنده عقب است، هرچند هیوندا آزرا مدل 2018 که به تازگی وارد ایران شده است، امکانات بی‌شمارتری را در اختیار خریدارانش قرار می‌دهد.

آزرای جدید کرمان موتور از پیشرانه 2359 سی سی انژکتوری با پایش مستقیم سوخت و با استاندارد آلایندگی یورو 6 بهره می برد که این موتور توان تولید 187 اسب بخار در دور 6600 را داراست .

این پرچمدار هیوندای در ایران از امکانات رفاهی بالایی هم برخوردار است که از جمله آن می‌توان به سقف پانارومیک، استارت دکمه‌ایی، پرده دستی درهای عقب و پرده برقی شیشه عقب، بلوتوث، ساب ووفر و آمپلی فایر، کروز کنترل هوشمند، دریچه تهویه مطبوع سرنشینان عقب، سرد کن صندلی های جلو، دریچه تهویه مطبوع سرنشین عقب، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، چراغ‌های ال ایی دی جلو و عقب، تنظیم برقی صندلی راننده و …. اشاره کرد. در سایت دیوار مدل 2008 این خودرو را می‌توان با 188 میلیون تومان خرید در صورتی که اگر به دنبال خرید مدل 2018 باشید باید برایش پول زیادی هم بپردازید؛ 850 میلیون تومان.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =