کد خبر: 222480
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۲

از سوی دیگر تفاوت در قیمت گذاری در فروش محصولات دست دوم زیاد است بطوریکه مثلا برای خرید رانای دست دوم مدل 94 با 49 هزار کارکرد باید قیمتی حدودا 46 تا 48 میلیون تومان بپردازید.

اگر اهل و علاقمند به مدل‌های مختلف ماشین نباشید، احتمال اینکه رانا و مشخصاتش را بشناسید کم است. چند سالیست که فروش رانا توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو با هدف توسعه برند ملی و مناسب برای خانواده‌ها و جوانان با درآمد متوسط و ضعیف آغاز شده تا بتوانند با قیمتی پایین‌تر از باقی ماشین‌ها آن را خریداری کنند.

شروع تولید رانا

سال 1391 شمسی ایران خودرو 20 تا 30 هزار دستگاه رانا با قیمت ارزان آن زمان یعنی ده میلیون تومان روانه بازار مصرف کرد. رانا که پلتفرمش همان پلتفرمی هست که برای 206 استفاده شده در کلاس B و C خودروهای صندوقدار جای می‌گیرد. رانا بعد از سمند و تیبا به عنوان سومین خودروی ملی به حساب می‌آید.

خرید رانا

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در دیوار به دنبال خرید و فروش رانای کارکرده یا صفر هستید بهتر است نکاتی راجع به این محصول بدانید. همانطور که گفتیم رانا براساس پلتفرم 206 طراحی و ساخته شده و مهندسان طراح آن با استفاده از شاسی و بدنه 206 صندوقدار این محصول را ساختند. در واقع باید گفت که رانا دارای طراحی مدرن و زیبایی است. این خودرو که در دو مدل EL و LX وارد بازار شد قرار بود خودرویی ارزان قیمت شود تا همه اقشار جامعه بتوانند آن را تهیه کنند اما بعد از گذشت زمانی نه خیلی زیاد، قیمت آن به حدودا 32 تا 34 میلیون تومان رسید و با افزایش قیمت خودرو در بازار این روزها، رانا LX صفر را می‌توانید با قیمتی حدودا 50 تا 55 میلیون تومان در بازار خریداری کنید.

از سوی دیگر تفاوت در قیمت گذاری در فروش محصولات دست دوم زیاد است بطوریکه مثلا برای خرید رانای دست دوم مدل 94 با 49 هزار کارکرد باید قیمتی حدودا 46 تا 48 میلیون تومان بپردازید. یا برای مثال رانای مدل 92 گازسوز را با 135 هزار کارکرد البته با رنگ شدگی و بدون تخفیف بیمه می‌توانید با قیمت 35 میلیون تومان آن را خریداری کنید. نمونه دیگر می‌توان به رانای آلبالویی که جزو رنگ‌های خاص است اشاره کرد که مدل 91 آن با فنی سالم و بدنه تمیز با تخفیف بیمه 45 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

خوب است بدانید که رانا از موتور معروف TU5 بهره می‌برد که در مدل‌های 206 هاچبک و صندوقدار و پرشیا و ... می‌بینیم. رانا LX از موتور 1587 سی سی برخوردار است و دارای حداکثر توان موتور 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است. از دیگر نقاط قوت رانا می‌توان به ترمزهای عالی و در دسترس بودن قطعات یدکی آن، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، مصرف سوخت پایین آن، بطوریکه سوخت خارج شهر آن به ازای هر 100 کیلومتر 5.4 لیتر و ترکیبی آن در هر 100 کیلومتر 6.6 لیتر محاسبه شده ، اشاره کرد.

طبق اعلام شرکت ایران خودرو، رانا گارانتی متمایز 3 سال یا 50 هزار کیلومتر دارد و همچنین دارای کارت طلایی سه ستاره خدمات پس از فروش شامل بیمه و موارد دیگر هم هست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =