کد خبر: 222481
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

مدت زیادی تا به پایان رسیدن سال میلادی ۲۰۱۸ نمانده. در این یک سال خودروهای جدیدی وارد بازار و سپس فروخته شدند اما آمار خودروهای پرفروش بیشتر تحت تاثیر قیمت و کیفیت آن بود؛ خودرویی که در عین لوکس بودن مناسب درآمد زندگی طبقه متوسط اروپایی و آمریکایی‌ها باشد.

در این لیست تنها نام یک خودرو به چشم می‌آید که در ایران هم خرید و فروش می‌شود. تویوتا پریوس اگرچه در ایران در کلاس خودرو طبقه متوسط‌ها رده‌بندی نمی‌شود اما در عین حال در مقایسه با دیگر خودروهای تویوتا هم ارزان‌تر است. قیمت فروش تویوتا پریوس در نمایندگی ۲۷۰ میلیون تومان بوده اما در بازار با ۳۷۰ میلیون تومان قابل خریداری است. با این‌ حال برای خرید پرفروش‌ترین خودرو جهانی می‌توان راه‌های دیگری را هم امتحان کرد؛ با خرید تویوتا کارکرده از سایت دیوار مبلغ ارزان‌تری برای سوار شدن بر پریوس باید پرداخت.

قیمت پریوس دست‌دوم

فروش تویوتا پریوس نه تنها در کشورهای غربی، بلکه در ایران هم بالا است. طوری که میزان معامله آن در سال ۹۵ از دردانه تویوتا (راو۴) هم بیشتر شد. برای خرید تویوتا کارکرده از مدل پریوس باید حداقل  ۳۰۰ میلیون تومان بودجه داشته باشید. اگرچه آگهی هم وجود دارد که بر اساس آن خودرو خرید سال ۱۳۹۶ است و هفت سال دیگر گارانتی دارد. ۸۱ هزار کیلومتر کار کرده و امروز با قیمت ۲۶۵ میلیون تومان فروخته می‌شود اما با این حال تعداد آگهی‌های زیر ۳۰۰ میلیون تومان بسیار کمتر است.

در سایت دیوار یک نفر پریوس خود را  که ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرده ۳۲۵ میلیون تومان می‌فروشد. بسیاری از افراد از این خودرو پرفروش به عنوان خودرو مسافربری فرودگاهی استفاده می‌کنند. قیمت فروش تویوتا زرد رنگ پریوس بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان متفاوت است.

اگرچه تویوتا پریوس خودرو پرفروش امسال شده اما این شرکت خودروهای دیگری هم دارد که نامشان در لیست‌های مشابه بدرخشد. برای مثال تویوتا هایلندر از نگاه وبسایت MOTOR1  در بررسی بهترین شاسی‌بلندهای جهان رتبه هفتم را گرفته است. هایلندر در ایران خرید و فروش نمی‌شود؛ اما در مناطق آزاد کشور گاهی دیده می‌شود.

آنچه درباره پریوس باید بدانیم

پریوس که سال قبل هم به عنوان پرفروش‌ترین خودرو هیبریدی انتخاب شده‌بود پنج ستاره روی سینه خود دارد. ستاره‌هایی که از یورو اِن‌سی‌اِی‌پی (Euro NCAP) دریافت کرده و به معنی استاندارد امنیت این خودرو است. مجموع قدرتی که موتور برقی و بنزینی تولید می‌کند ۱۲۱ اسب بخار بوده و در ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر سرعت می‌رسد.

 پریوس یک باک بنزین ۴۰ لیتری دارد و موتور ۱.۸ لیتری آن ۳.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند و این برای افرادی که دائما مشغول سواری هستند عددی رویایی است. یعنی مسافت تهران تا سیستان و بلوچستان را تقریبا با یک باک بنزین می‌توان طی کرد. همین ویژگی است که پریوس را به خودرو محبوبی برای ناوگان تاکسی‌رانی تبدیل کرده‌است. با وجود بسیاری از ویژگی‌های مثبت این خودرو، به‌خاطر چهره‌اش گاهی نادیده گرفته می‌شود. چراغ‌های عقب آن به شکلی است که یا شما را می‌تواند کاملا عاشق خود کند و یا کاملا متنفر. حالت وسطی وجود ندارد؛ اما مسئله این است که طراحی کشیده و دماغه خودرو همگی در خدمت مصرف کم بنزین در پریوس بوده‌اند. طراحی که هیچ شباهتی به خودروهای کلاسیک و همیشگی بازار ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =