کد خبر: 222483
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲

شاید بسیاری از شما بدانید که شستشوی خودرو اصولی دارد که با رعایت آن نتیجه بهتری خواهید گرفت. در این مطلب می‌خواهیم نکاتی را درباره شستشوی ماشین به شما آموزش دهیم.

افرادیکه در زمینه خرید و فروش خودروهای دست دوم مشغول هستند، می‌دانند که یکی از ابتدایی‌ترین کارهایی که باید بعد از خرید و پیش از فروش ماشین انجام دهند، انتقال خودرو به کارواش است تا داخل و بدنه آن کاملا تمیز شود.

کارواش

کارواش که می‌تواند دستی یا تماما اتوماتیک باشد، هنوز وارد صدسالگی عمر خود نشده است. سال 1946 میلادی اولین کارواش در ایالات متحده تاسیس شد اما درواقع شروع سیر تحولی مراکز شستشوی ماشین‌ها با کارواش دستی در سال 1914 میلادی آغاز شد که خودروها با دستمال و سطل آب تمیز می‌شدند اما مدتی بعد این مدل شستشو تجهیزات خاص خود را پیدا کرد و مواد تمیز کننده به سطل آب اضافه شدند تا اینکه در سال 1946 کارواش مکانیکی شروع به کار کرد.

 به دلیل اینکه کارواش‌ها از آب چاه استفاده می‌کنند و در نتیجه در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود، بسیار توصیه می‌شود اما اگر نخواستید به کارواش مراجعه کنید، می‌توانید این کار را خودتان به عهده بگیرید و با کمی مایع مخصوص شستشوی بدنه ماشین و دو سطل آب شستشوی ماشین‌تان را خود انجام دهید هرچند که این روزها کارواش‌های دستی کوچک مخصوص استفاده خانگی آمده که مدل‌های مختلف کره‌ای و ایتالیایی آن در دیوار به صورت نو یا کارکرده به فروش می‌رسد.

نکاتی کلیدی برای شستشوی ماشین

اما اگر خواستید با هزینه کم و البته با صرفه جویی در مصرف آب، خودتان در حیات خانه ماشین‌تان را بشورید، این نکات را رعایت کنید:

 اول از همه حواس‌تان باشد که پیش‌بینی وضعیت هوا را چک کنید تا اگر باران و برف یا گرد و غباری در راه نیست، اقدام به شستشوی ماشین کنید.

 با آماده کردن دو سطل آب به اندازه متوسط که یکی را با آب و مایع شستشوی بدنه ماشین پر کرده‌اید و دیگری را آب برای تمیز کردن نهایی ماشین، دستکشی به دست کنید و اسفنج را داخل سطل اول کرده و شستشوی ماشین را شروع کنید. حواس‌تان باشد که جهت تمیز کردن داشبورد ماشین از اسفنج‌های غیرسیلیکونی استفاده کنید تا ردی روی داشبورد باقی نماند چون این ردها گرد و غبار را به خود بیشتر جذب می‌کنند. بعد از شستن ماشین هم از پارچه‌های میکروفایبر برای خشک کردن آن استفاده کنید تا نه تنها آب بیشتری جذب کنند بلکه سطح این نوع پارچه‌ها بسیار نرم است و آسیبی به بدنه ماشین نمی‌زنند. در آخر وقتی شیشه‌ها را خشک کردید با مایع شیشه‌شور و پارچه تمیزی شیشه‌ها را خشک کنید تا لک آب روی شیشه‌ها باقی نماند برای این کار از دستمال مرطوب بچه هم می‌توانید استفاده کنید.

ضمن اینکه به خاطر داشته باشید که بهترین زمان شستن ماشین در ابتدای روز یا قبل از غروب است که تابش آفتاب به صورت مستقیم نیست.

استفاده از این ترفندها برای بیشتر شدن عمر رنگ بدنه و داخل خودرو لازم است و تمیز بودن بدنه و داخل خودرو می‌تواند یکی از فاکتورهای اصلی هنگام فروش باشد که نظر کارشناس فروش و مشتری را جلب می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =